ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: کسب دو عنوان برتر و یک عنوان سومی در دومین المپیاد مخترعان ، مبتکران و نوآوران
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
این مطلبو یکم دیره که بذارم اما چون یه افتخاره واسم هم چون از دانشگاه ما بوده و هم چون فرزانه دوست منه میذارمش:
در دومین المپیاد مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه های کشور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با کسب دو عنوان اولی و مدال طلا و یک عنوان سومی، افتخاری دیگر آفریدند.
[تصویر:  13900730104547.jpg]
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، در این المپیاد که با حضور دکتر جاسبی رییس دانشگاه آزاد اسلامی و با میزبانی واحد خوارسگان اصفهان برگزار شد، تیم اعزامی از دفتر نخبه گان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، موفق به دریافت دو عنوان برتر و یک عنوان سومی شدند .
طرح فرزانه پروی نیان دانشجوی ترم سوم رشته شهرسازی دانشکده عمران ، معماری ، شهر سازی و نقشه کشی با عنوان "رشد و توسعه انگشتان شهری" در این المپیاد موفق به کسب مدال طلا، تندیس و لوح برتر شد. این طرح در بخش ابتکارات شرکت کرده بود.
فرزانه پروی نیان در خصوص طرح خود اظهار داشت : طرح رشد و توسعه انگشتان شهری یک الگوی جدید کالبدی برای توسعه شهر است که در آن شهر و حومه سبز پایدارش همراه با هم رشد و توسعه پیدا می کند . در این طرح توسعه حومه ی شهر به نحوی صورت می گیرد که در هر کجا و هر نقطه از فضای شهری که واقع باشید دسترسی یکسان وجود دارد.
وی یادآورشد : در این طرح رشد و پیشروی به شکل انگشتان یک دست انجام می پذیرد و کاربری ها به شکل مساوی در نقاط مختلف توزیع می شود و تغذیه انرژی از طریق سلول های خورشیدی و سیستم های مدرن جمع آوری آب باران انجام پذیر خواهد بود.
وی تاکید کرد: این ایده تا به حال در هیچ کجای جهان مطرح نشده و حتا مشابه خارجی نیز ندارد.
پروی نیا درپایان گفت : با توجه به استعدادهای نهفته در شهر قزوین و قابلیت این شهر در خصوص تطبیق با طرح توسعه انگشتان شهری روند چگونگی ایجاد و پیاده کردن طرح مذکور در شهر قزوین توسط تیم مهندسی – فنی از جنبه های تاسیسات و انرژی در حال بررسی است .
شایان ذکر است، طرح توسعه انگشتان شهری در کنفرانس ملی توسعه شهری در شهر مشهد و در آبان ماه سال جاری شرکت می کند.
هم چنین طرح مهدی داداشی دانشجوی رشته برق الکترونیک دانشکده برق رایانه و فن آوری اطلاعات در بخش اختراعات گروه برق با عنوان قفل چهار چرخ با استفاده از نیروی برق و انرژی باتری برای باز و بسته کردن درب موفق به کسب مدال طلا، تندیس و لوح برتر شد .
وی اظهار داشت : طرح قفل چهار شاخ با استفاده از نیروی برق و انرژی باتری برای باز و بسته کردن درب ساخته شده و به ظاهر بسیار شبیه قفل های چهارشاخ معمولی است.
وی افزود: این قفل با استفاده از مدارهای خاص الکترونیکی و طراحی جدید مکانیکی به صورت کاملاً اتوماتیک عمل کرده و به شکل بی سیم کنترل می شود. در این طرح ما می توانیم به صورت کنترل از راه دور درب منزل خود را باز و بسته کنیم .
داداشی افزود: این قفل برای رفع محدویت های سیستم کنترل تردد الکترونیکی طراحی شده و امنیت بسیار بالایی در برابر سرقت و خراب کاری دارد .
داداشی یادآورشد: این قفل در حال حاضر به مرحله طراحی نمونه نیمه صنعتی رسیده است و در حال مذاکره با یک شرکت تولیدی داخلی و با سرمایه گذار خارجی برای تولید انبوه این قفل در کشور هستم .
وی تاکید کرد : این قفل به تایید بنیاد ملی نخبه گان هم رسیده و بنده از تسهیلات سطح 3 بنیاد ملی نخبه گان استفاده می کنم .
هم چنین این اختراع در نمایشگاه بین المللی و نوآوری و شکوفایی در سال 89 در محل مصلای تهران در بخش تجاری سازی ارائه شد .
طرح مرکز تحقیقات خودروی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در این جشنواره با عنوان" خودروی الکتریکی پاراکس" در بخش اختراعات مدال برنز ، لوح تقدیر و عنوان سومی را کسب کرد .
سومین عنوان به دست آمده در این المپیاد ، کسب عنوان سومی ، مدال برنز ، تندیس و لوح تقدیر از طرح خودروی الکتریکی پاراکس ساخته شده توسط محققان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بود . این طرح در گروه فنی و مهندسی بخش نوآوری موفق به کسب این عنوان شد .
رامین بهطاسی و علی جلیلی از اعضای مرکز تحقیقات خودروی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به نمایندگی از تیم 11 نفره خود در این المپیاد شرکت کرده بودند .
اعضای این تیم را حسین زیارتی سرپرست، میلاد کریم شوشتری، علی جلیلی ، مصطفی محمودی ، افشین پدرام پور هاشمی، محمد رضا پور روستا، مصطفی شالی، مهران لشنی، بهروز کریمی اصل، رامین بهطاسی و بهنام اسکندریون تشکیل می دهند.
خودروی الکتریکی پاراکس در دومین دوره مسابقات ملی و طراحی و ساخت موفق به کسب مقام اول شد .
مهدی یزدانی، رییس دفتر نخبه گان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: در این المپیاد 367 طرح اختراع و نوآوری پذیرفته شده بودند که 255 طرح در بخش اختراعات و 112 طرح در بخش نوآوری حضور داشتند . این طرح ها در بخش اصلی فنی مهندسی ( برق و الکترونیک ) ، کشاورزی ، پزشکی ، فن آوری های نوین و سایر علوم طبقه بندی شدند. طرح های مذکور پس از تکمیل مراحل ثبت نام، توسط کمیته های داوری از داوران منطقه ای و در مرحله بعد در تهران به صورت اولیه داوری شدند.
داوری نهایی طرح ها با توجه به داوری های انجام شده براساس مستندات و هم چنین نحوه حضور و ارائه دست آوردها در نمایشگاه صورت گرفت. در ضمن بستر لازم برای حمایت و تکمیل آن در واحد های دانشگاهی فراهم شد.
وی یادآور شد : در حاشیه این مراسم نمایشگاهی با همین عنوان در واحد خوارسگان برگزار شد که دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با سه غرفه دست آوردهای علمی و پژوهشی خود را به نمایش گذاشت.
AFARIN BE DANESHJOIANE DANESHGAHE AZADE GHAZVIN,ZENDEH BAD,