ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: ساخت و ساز با زباله های تخریب ناپذیر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دانشجوی مبتکر کرمانی از زباله های تخریب ناپذیر با ترکیب سنگهای حاصل از نخاله های ساختمانی و تولید آلیاژ مس آرسنیک، سازه جدید می سازد.

سه دانشجوی کرمانی در چهلمین دوره مسابقات اختراعات و اکتشافات ژنو حائز رتبه شدند. مسئول تیم کرمان گفت : در این مسابقات محمد حسین آرمند دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار و غلامرضا فروغی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر هردو مدال طلا گرفتند و عباس سرخوش اهل کرمان و کارشناس ارشد مهندسی مواد دانشگاه شیراز با کسب مدال نقره مقام دوم جهان را بدست آورد.
عباس سرخوش افزود: آرمند با ارائه طرح آبیاری تحت فشار هوشمند که به سه حالت اتوماتیک، دستی و کنترل از راه دور و با استفاده از انرژی خورشیدی عمل می کند به عنوان جوانترین مخترع در بخش کشاورزی شناخته شد و هدیه ویژه شهردار ژنو را دریافت کرد.
وی گفت: ساخت سازه جدید از زباله های تخریب ناپذیر با ترکیب سنگهای حاصل از نخاله های ساختمانی و تولید آلیاژ مس آرسنیک به ترتیب از اختراعات فروغی و سرخوش بود .
چهلمین دوره مسابقات اختراعات و اکتشافات ژنو 30 فروردین تا سوم اردیبهشت با حضور حدود 900 شرکت کننده از کشورهای مختلف برگزار شد که از جمهوری اسلامی ایران 43 نفر حضور داشتند.