ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: تعاونی‌های مسکن مهر کم‌کار تعطیل می‌شوند/ 6 میلیارد تومان پول در اختیار مدیران!
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

تعاونی‌های مسکن مهر کم‌کار تعطیل می‌شوند/ 6 میلیارد تومان پول در اختیار مدیران!

وی بابیان اینکه مدیران تعاونی تاکنون تنها 20 درصد از پول پیمانکار را پرداخت کرده اند، بیان کرد: در حال حاضر حدود 6 میلیارد تومان پول در اختیار مدیران تعاونی است و آنها هم حاضر نیستند واحدها را تحویل دهند.
مدیران تعاونی های مسکن مهر که از دو سال پیش، پول از متقاضیان دریافت کرده اند، نه تنها واحدها را تحویل نمی دهند و پول پیمانکاران را نمی پردازند بلکه در این مدت مدل خودروهایشان را هم بالاتر برده اند.

به گزارش مهر، با وجودی که دولت به تعاونی ها اخطار داده است که باید در موعد مقرر واحدهای متقاضیان را تحویل دهند اما برخی از تعاونی ها با وجود اینکه واحدها آماده تحویل هستند، پول پیمانکاران را پرداخت نمی کنند و به همین جهت هم پیمانکار پروژه را تحویل نمی‌دهد.

در واقع متقاضیانی که ودیعه های خود را از صاحبخانه ها دریافت کردند تا برای مسکن مهر ثبت نام کنند، با گذشت حدود یکسال سکونت در خانه اقوام، هنوز به واحدهای خود نرسیدند.

حتی علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی به مهر، گفته است: تعاونی هایی که تا دو سال پیش از مردم پول دریافت کردند و هنوز کاری را انجام ندادند، تعطیل می شوند.

وی افزوده است: دیدگاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم این است که تعاونی های غیر فعال تعطیل شوند و به همه افرادی که در این تعاونی ها ثبت نام کرده اند اعلام می کنیم که پول خود را پس بگیرند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرده است: تعاونی های غیر فعال پول مردم را یا در جیب خود گذاشته اند و یا در بانک سپرده گذاری کرده اند که در هر صورت باید اصل پول را به مردم بازگردانند و این متقاضیان سریع تر از دیگران مسکن خود را دریافت می کنند.

اظهارات صریح وزیر نشان می دهد که تعاونی های مسکن مهر تخلفاتی را مرتکب شده اند که زیان آن متوجه متقاضیانی است که تمام دارایی خود را به آنها سپرده اند تا یکساله واحدهایشان را تحویل بگیرند اما اغلب این تعاونی ها با گذشت حدود دو سال هنوز اقدامی برای تحویل واحدها نداشته اند.

6 میلیارد تومان پول در اختیار مدیران تعاونی

یکی از متقاضیان مسکن مهر در تماس با خبرنگار مهر، اظهار داشت: تعاونی مربوطه قرار بود شهریورماه سال گذشته، واحدها را تحویل دهد و ما هم به همین جهت ودیعه خود را از صاحبخانه گرفتیم و به مدیران تعاونی دادیم اما با گذشت 8 ماه هنوز خبری از تحویل واحدها نیست.

وی بابیان اینکه این تعاونی ساخت 629 واحد را در فاز 4 اندیشه برعهده دارد، گفت: تاکنون 18 میلیون تومان بابت یک واحد دو خوابه 73 متری از بنده دریافت کرده اند و به تازگی هم گفته اند که باید 8 میلیون تومان دیگر به حساب تعاونی واریز کنید.

این متقاضی به درگیری میان پیمانکار و مدیران تعاونی اشاره کرد و افزود: دیرکرد مدیران تعاونی در پرداخت پول پیمانکار باعث درگیری آنها شده و حتی پیمانکار به اعضا گفته که باید قیمت بیشتری را پرداخت کنید وگرنه واحد ها را تکمیل نمی کنم از سویی مدیران هم با گذشت 8 ماه نسبت به این امر بی توجه هستند.

وی بابیان اینکه مدیران تعاونی تاکنون تنها 20 درصد از پول پیمانکار را پرداخت کرده اند، بیان کرد: در حال حاضر حدود 6 میلیارد تومان پول در اختیار مدیران تعاونی است و آنها هم حاضر نیستند واحدها را تحویل دهند.

این گفته ها فقط مربوط به یک تعاونی مسکن مهر است در حالیکه شمار زیادی از این تعاونی ها وجود دارند که پول های اعضا را سرمایه گذاری کرده اند بنابراین پولی بابت پرداخت به پیمانکار ندارند تا واحدهای متقاضیان را تحویل دهند.

از سویی در پرند هم برخی از تعاونی ها با وجودی که پول از متقاضی دریافت کرده اند، هنوز ساخت و سازی را شروع نکرده‌اند و گروهی هم حاضر نیستند مدارک متقاضی را به شرکت عمران پرند تحویل دهند که همه اینها نشان می دهد تخلفاتی در حوزه تعانی ها رخ می دهد.

به نظر می رسد که وزارت راه و شهرسازی باید هرچه سریعتر مدیران این تعاونی ها را مورد بازخواست قرار دهد تا متقاضیان مسکن مهر بیش از این با زیان روبرو نشوند.