ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: منوریل قم درگیر حاشیه‌های سیاسی شده است
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

منوریل قم درگیر حاشیه‌های سیاسی شده است


منوریل قم با بودجه کاملا دولتی بدون کمک شهرداری قم در حال ساخت است و اگر پروژه دچار حاشیه نشود احتمالا تا آخر امسال یا حداکثر در ماه‌های اول سال ۹۲ به بهره می‌رسد.
ایلنا: دبیر شورای عالی ترافیک گفت: در منوریل قم بیش از آنكه به مساله فنی آن توجه شود، جو سیاسی ایجاد شده و ‌اگر بخواهیم بر اساس مطالعات ترافیکی عمل کنیم، نباید در شهر قم مترو ساخته شود.

مجتبی شفیعی درباره اظهارنظر عضو شورای عالی استان‌ها نسبت به توقف ساخت منوریل قم، اظهار کرد: ‌مباحث مطرح شده از سوی برخی افراد کاملا رویکرد سیاسی دارد و مطالب مطرح شده، صحت ندارد زیرا برای این پروژه دو مشاور مطالعات فنی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه بعد از طرح برخی از حاشیه‌ها بار دیگر منوریل قم توسط مشاور دیگری بررسی شد که این مطالعات توسط شهرداری و سازمان قطار شهری تایید شد، گفت: ‌مسیری که منوریل قم در حال ساخته شدن است از تمامی ابعاد از جمله ترافیکی و اقتصادی بهترین گزینه است و به نفع شهر است که منوریل در آن اجرا شود.

دبیر شورای عالی ترافیک با تاکید بر اینکه در منوریل قم بیش از آنكه به مساله فنی آن توجه شود، جو سیاسی ایجاد شده، تصریح کرد: ‌اگر بخواهیم بر اساس مطالعات ترافیکی عمل کنیم، نباید در شهر قم مترو ساخته شود.

شفیعی با بیان اینکه نیاز مسافر برای جابجایی در قم به منوریل ۴ برابر تقاضای سفر با مترو است، افزود: پیش بینی ما بر این است که تا پایان سال ۱۴۰۵ مترو ۵ هزار و ۷۰۰ مسافر و منوریل ۱۹ هزار مسافر جابجا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه منوریل وسیله حمل و نقل ریلی لوکس نیست، خاطر نشان کرد: وقتی تربیون دست افراد غیر متخصص بیفتد تنها اظهار نظر سیاسی خواهند کرد و با این کار ذهن مردم تنها مشغول خواهد شد.

دبیر شورای عالی با بیان اینکه این پروژه افتخاری برای کشور است که یکی از پیشرفت‌ترین سیستم حمل و نقل دنیا برای شهر مذهبی قم ایجاد شود، گفت: منوریل قم با بودجه کاملا دولتی بدون کمک شهرداری قم در حال ساخت است و اگر پروژه دچار حاشیه نشود احتمالا تا آخر امسال یا حداکثر در ماه‌های اول سال ۹۲ به بهره می‌رسد.

وی از خرید ناوگان مورد نیاز برای منوریل قم خبر داد و افزود: پیشرفت کار خوب است و قطعا بعد از اتمام کار سایر شهرداری‌ها برای ایجاد منوریل درخواست خواهند داشت.