ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: احداث مسکن در بافت های فرسوده
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
با توجه به این‌که در 50 شهر ایران حدود 72 هزار هکتار مساحت بافت فرسوده محاسبه شده است بخش خصوصی طی 10 سال آینده 420 هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها می‌سازد.

جواد خوانساری نایب رییس انجمن شرکت‌های ساختمانی با بیان این‌که بازسازی 72 هزار هکتار مساحت بافت فرسوده از برنامه‌های این شرکت است، اظهار کرد: در طی نشستی با معاون وزیر راه و شهرسازی قرار است بافت فرسوده حدود 50 شهر کشور مورد بازسازی قرار گیرد. وی ادامه داد: بر این اساس ظرف 10 سال آینده حدود 72 هزار هکتار بافت فرسوده کشور در قالب 420 هزار واحد مسکونی نوسازی می‌شود.
خوانساری با بیان این‌که شرکت عمران و بهسازی شهری ایران قرار است چارچوب‌ها و اطلاعات بافت فرسوده این 50 شهر را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد، گفت: در نوسازی این بافت‌های فرسوده باید چندین قطعه به صورت تجمیع یافته مورد ساخت وساز قرار گیرد لذا باید اطلاعات جامعه از زمین‌ها قبل از آغاز کار در اختیار ما قرار گیرد.
نایب رییس انجمن شرکت‌های ساختمانی بیان کرد:‌ در طی روندسازی قطعات تاسیسات زیربنایی این بافت‌ها تغییر می‌کند لذا شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران قرار است اطلاعات جامعی را از این بافت‌ها طی 10 روز آینده در اختیار ما قرار دهد. وی با تاکید بر این‌که بدون مطالعه قبلی امکان شروع کردن این پروژه نیست، تصریح کرد: معاون وزیر راه و شهرسازی تعهد کرده است اطلاعات کافی را در اختیار ما قرار دهد و انجمن شرکت‌های ساختمانی نیز براساس امکاناتی که دولت برای ساخت و ساز در اختیار بخش خصوصی مثل جواز و وام قرار می‌دهد، برنامه ریزی و کار را شروع کنیم.
خوانساری در پایان گفت: پیش از این مذاکراتی در این زمینه با شهرداری‌ها داشته‌ایم و در طی جلسه‌ای با کیان‌پور معاون وزیر راه و شهرسازی تصمیم به ساخت 420 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده 50 شهر ایران داریم.