ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: اولین پياده راه استاندارد شمال تهران در مسیر بام تهران احداث شد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
معاون حمل ونقل وترافیک شهرداري منطقه یک اعلام کرد:
اولین پياده راه استاندارد شمال تهران در مسیر بام تهران احداث شد
[تصویر:  maabar1.jpg]
معاون حمل ونقل وترافیک شهرداري منطقه یک اعلام کرد: با هدف استفاده بهینه از فضاهای موجود در حاشیه معابر برای توسعه پیاده راه های سبز شهری، اولین پياده راه استاندارد در شمال تهران احداث شد.
به گزارش شهرنوشت و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مهندس پوریا محمدیان با بیان خبر فوق اظهار داشت: احداث فاز اول پياده راه مذكور حدفاصل خیابان اول تا 13 ولنجک به عنوان یک پیاده راه جدید در مسیر بام تهران به طول 800 متر اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه مسیر شمال به جنوب خیابان ولنجک دارای شیب زیاد است و امکان وقوع حوادث ناگوار را تشدید می کند افزود: جهت ساماندهی تردد خودروها حرکت وسایل نقلیه از خیابان ولنجک به سمت بلوار دانشجو هدایت شد و فضای ایجاد شده با طراحی مارپیچ وفضا سازی مناسب به پیاده راه اختصاص یافت.
محمدیان استاندارد سازی ترافیکی مسیر را از دیگر اقدامات اجرا شده دانست و خاطر نشان ساخت : در محل هر تقاطع استاندارد هاي ترافیکی لحاظ و در محل اتصال فرعی ها به اصلی سرعتگاه نصب شده تا وسایل نقلیه با سرعت کنترل شده حرکت کنند.
به گفته وی در ضلع شرقی این مسیر امکان پارک وسایل نقلیه مجاز است که محل پارک با قوس های مناسب در محل تقاطع شاخص سازی و مشخص شده است.
به گفته محمدیان احداث اين معبرو پياده راه بالغ بر 15 میلیارد ريال هزينه در برداشته و سعی شده در اجرای آن از بهترین نوع مصالح ، سیستم روشنایی پيشرفته ، مبلمان شهری مناسب و... استفاده شود ودر فاز بعدی امکان توسعه این پیاده از خیابان 13 به 26 خواهد بود.