ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: انتقال آب دریای خزر، جنبه تبلیغاتی دارد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

انتقال آب دریای خزر، جنبه تبلیغاتی دارد

عباسعلی نورا در واکنش به اظهارات اخیر وزیر نیرو مبنی بر داشتن توجیه اقتصادی انتقال آب دریای خزر به مرکز کشور، گفت: این طرح فقط جنبه تبلیغاتی و ایدئولوژیک داشته و از نظر اقتصادی نیز عملی نیست.
به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم افزود: انتقال آب دریای خزر کار کارشناسی شده ای نیست که باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس هشتم شورای اسلامی با اشاره به ارائه طرح های شعاری از سوی دولت ادامه داد: انتقال آب از دریای خزر بسیار ایده خوبی است ، به شرط آنکه قابلیت اجرایی شدن داشته باشد.

وی تصریح کرد: طرح انتقال آب خزر بیشتر تبلیغاتی و ایدئولوژیک است و از نظر اقتصادی توجیح ندارد ؛ اجرای چنین طرح هایی، اقتصادی قوی و منابع مالی حجیم و گسترده می خواهد ، که اقتصاد ما این توان و ظرفیت را ندارند.

نورا با بیان اینکه دولت طرح انتقال آب از دریای خزر به مرکز کشور را در حال حاضر آغاز کرده، تأکید کرد: بهتر بود قبل از آغاز کار، تحقیقات لازم در مورد این طرح انجام می شد، زیرا طرح هایی که بدون پشتوانه و توجیه اقتصادی باشد سرمایه های ملی را به هدر می دهد.

این نماینده مجلس هشتم اظهارداشت:بهتر است این منابع صرف ایجاد اشتغال شود تا جوانان بیکار نمانند و بیکاری نیز بیشتر نشود.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس هشتم در پایان یادآور شد: وظیفه دولت این است که اول به فکر ایجاد شغل باشد و بعد منابعش را صرف چنین طرح هایی کند.