ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: بهره برداری از فاز نخست خط 6 مترو تا پایان سال آتی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
فرماندار شهرری در حاشیه بازدید از خط 6 مترو تهران گفت: احداث این خط که شمال غرب تهران را به جنوب شرق متصل می کند با سرعت در حال پیگیری است و در این میان انتظار می رود همه مسئولان برای تسریع روند ساخت چنین پروژه های مهم و تاثیر گذاری، نهایت تلاش، حمایت و همکاری را داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، دکتر امیر حسین باقر نژاد با بیان این مطلب اظهار کرد: خط 6 مترو تهران یکی از مهمترین خطوط شبکه مترو خواهد بود که از چندین منطقه عبور کرده و دسترسی به شهرری را تسهیل می کند.

وی ادامه داد: عملکرد شهرداری تهران و شرکت مترو در ساخت و توسعه خطوط قابل تقدیر و توجه است و امید است که دولت نیز نهایت همکاری را برای تسریع روند توسعه خطوط مترو داشته باشد، چرا که توسعه حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو نقش به سزایی در پیشرفت و ارتقای شاخص های توسعه در شهرها و کشور دارد.

براساس این گزارش مهندس حسین شهرآزاد مجری خط 6 مترو تهران نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: خط 6 مترو تهران که از دولت آباد آغاز شده تاکنون حدود 3 کیلومتر پیش روی داشته و به سمت کیان شهر، بزرگراه آزادگان و بزرگراه بعثت ادامه مسیر داشته ایم .

وی با بیان اینکه فاز نخست خط 6 مترو تهران در صورت تامین به موقع اعتبارات تا پایان سال آتی به بهره برداری خواهد رسید گفت: در فاز نخست، خط 6 مترو تهران از دولت آباد تا میدان امام حسین (ع) آماده بهره برداری می شود و با خطوط 4 و 2 مترو در ایستگاه های شهدا و امام حسین (ع) تقاطع خواهد داشت .

مجری خط 6 مترو تهران گفت : حفر تونل در این خط با دستگاه حفار اتوماتیک (TBM) صورت می گیرد ک روزانه 15 متر پیشروی در حفر داریم اما اگر اعتبارات مورد نیاز تامین و برخی مشکلات رفع شود این میزان را می توانیم ، روزانه تا 30 متر نیز افزایش دهیم.

شایان ذکر است فرماندار شهرری ، حجت السلام شاه چراغی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرری و مهندس بابایی شهردار منطقه 20 از خط 6 مترو تهران و دستگاه حفار اتوماتیک در این خط بازدید کردند.