ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: احداث بزرگراه اهر – تبریز بلاتکلیف است
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

احداث بزرگراه اهر – تبریز بلاتکلیف است

نماینده مردم اهر و هریس‌ در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث بزرگراه اهر – تبریز بلاتکلیف است و باید هرچه سریع‌تر تکلیف آن مشخص شود.
به گزارش موج، عباس فلاحی‌باباجان در جلسه بررسی مشکلات احداث بزرگراه اهر- تبریز اظهار کرد: جاده اهر – تبریز یکی از راه‌های مواصلاتی چند شهر استان همچنین راه ارتباطی استان اردبیل است که باید اتمام احداث این بزرگراه در اولویت باشد.

وی افزود: سالانه صدها نفر در جاده اهر – تبریز کشته می‌شود که با این آمار وظیفه مسئولان بسی سنگین‌تر می‌شود و باید با اختصاص اعتبارات لازم تکلیف احداث این جاده هرچه سریع‌تر مشخص شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: قطعه اول بزرگراه از طرف اهر به تبریز و قطعه دوم نیز از طرف تبریز به اهر در حال احداث است و عملیات اجرایی آن به کندی پیش می‌رود که این امر قابل قبول نیست و احداث قطعه سوم بزرگراه نیز هنوز آغاز نشده و با این روند اختصاص اعتبار، کار احداث آن معلوم نیست کی اجرایی شود.

وی گفت: احداث بزرگراه اهر – تبریز یکی از ضروریات اساسی است و برای جلوگیری از حوادث ناگوار و تسریع در احداث، این بزرگراه باید جزو طرح مهر ماندگار باشد و بودجه خاصی به آن اختصاص یابد.

فلاحی تصریح کرد: این طرح برای تکمیل بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار لازم دارد که بر این اساس هرچه در توان داریم به کار خواهیم گرفت و اتمام احداث بزرگراه اهر – تبریز را دنبال خواهیم کرد.

وی گفت: امیدواریم مسئولان استانی و کشوری و به خصوص رئیس جمهور در سفر آینده به استان آذربایجان‌شرقی در این زمینه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، از تشکیل کارگروهی برای تسریع در احداث بزرگراه اهر – تبریز خبر د‌اد.

وی افزود: در این کارگروه مقرر شد ادارات ذی‌نفع با مدارک و مستندات، تعداد کشته‌ها و تصادفات از سوی پزشکی قانونی و پلیس راه و راهنمایی و رانندگی مشکلات پیش رو در احداث این بزرگراه را از سوی استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین وزیر راه و شهرسازی حل کنند تا کار احداث بزرگراه اهر – تبریز هرچه زودتر به اتمام برسد.