ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: برترین شهرداران جهان در سال 2012 (مرحله اول)
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی مرد عمل،در مرحله نخست نظرسنجی برترین شهردار جهان که توسط سایت تخصصی شهرداران جهان(worldmayor.com) انجام می گیرد، ۹۸ شهردار برتر دنیا از جمع ۹۰۰ شهردار از نقاط مختلف جهان مشخص شدند.

در نخستین مرحله انتخاب برترین شهردار جهان که هر دوسال یکبار ازطریق رای گیری اینترنتی از شهروندان و مردم اقصی نقاط جهان انجام می گیرد، بیش از ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان سراسر جهان، آراء و نظرات خود را درباره کسانی که شایسته دریافت جایزه شهردار دنیا بودند اعلام کردند.

ازمیان ۹۸ شهردار برگزیده در دور نخست انتخاب برترین شهرداران جهان، ۱۷ شهردار از منطقه آمریکای شمالی، ۱۴ شهردار از منطقه آمریکای لاتین، ۳۴ شهردار از قاره اروپا، ۲۱ شهردار از قاره آسیا ، پنج شهردار از قاره اقیانوسیه و ۷ شهردار نیز از قاره آفریقا برگزیده شدند.

براساس این گزارش اسامی کامل ۹۸ شهردار انتخاب شده در مرحله نخست فستیوال برترین شهردار جهان در سال ۲۰۱۲ در لینک زیر قابل دسترسی است: http://www.worldmayor.com/contest_2012/l...-2012.html

براساس اعلام سایت مذکور، برترین شهردار جهان در سال ۲۰۱۲ و دیگر نتایج پروژه شهرداران برتر جهان در اوایل دسامبر سال ۲۰۱۲ اعلام خواهد شد.

گفتنی است دوئل انتخاب برترین شهردار جهان از سوی سایت تخصصی شهرداران جهان (mayor.com) از رخدادهای مهم مدیریت شهری محسوب می شود، که در گوشه و کنار جهان طرفداران و علاقه مندان خاص خود را دارد و به نوعی به “اسکار شهرداران جهان” نیز معروف است.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در فستیوال گذشته انتخاب برترین شهردار جهان که در سال ۲۰۰۸ انجام گرفت، از میان بیش از ۸۰۰ شهردار جهان به عنوان هشتمین شهردار برتر جهان انتخاب گردید و اکنون نیز بار دیگر زمینه کسب افتخار بزرگ دیگری برای پایتخت ام القرای جهان اسلام بوجود آمده است. فرصتی طلایی که با توجه به شرایط حساس کشور و منطقه و وجود تحریم های متعدد اقتصادی و سیاسی می تواند بار دیگر سبب اعتلای نام ایران اسلامی در عرصه های بزرگ بین المللی گردد.