ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: نگاه به معماری، همانند مهندسی!
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.


رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نگاه به معماری نباید بر اساس مهندسی باشد بلکه باید آن را هنری با منشأ حکمت ببینیم .


مؤمنی در همایش معماری و هنر در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی افزود: معماری در میان هنرها از مظلوم ترین آنهاست و این مظلومیت از هجوم مکاتب مختلف هنری غربی به سرزمین ما نشات می گیرد. وی با بیان اینکه ایرانی ها از گذشته همواره در رشته های مختلف هنری صاحب سبک بوده و حرف برای گفتن داشته اند گفت: مثلا در اصفهان آثار مختلف هنری را در رشته معماری می توان مشاهده کرد که نشان می دهند هنر ایرانیان در گذشته دارای حکمت های فراوانی بوده است.
رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه جایگاه و ظرفیت هنر معماری در میان هنرها شناخته شده نیست افزود: معماری ایرانی اسلامی از جهان بینی نشأت گرفته است و به مبدأ و معاد و ارزش ها توجه دارد.
مؤمنی ادامه داد: ما امروز در جاهایی زندگی می کنیم که با مزاج و سلیقه مان سازگار نیست و با خلق و خوی ما به وجود نیامده است. وی ابراز امیدواری کرد: سازمان های دولتی با توجه به جایگاه هنر معماری که نشان دهنده هویت هر ملتی است اقداماتی را در دستور کار قرار دهند که غفلت گذشته جبران شود.


معماری ایرانی نشأت گرفته از ارزش های ملت ماست


رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: معماری ایرانی در بر دارنده و نشأت گرفته از ارزش های گذشتگان ملت ایران است. مؤمنی در حاشیه همایش معماری و هنر در تالار اندیشه حوزه هنری در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: هدف از برگزاری این همایش، جبران غفلت صورت گرفته در دهه های گذشته به این هنر است. وی ادامه داد: قصد داریم با ایجاد دغدغه در میان هنرمندان و صاحب نظران این رشته که بیشتر از دیگر رشته های هنر با زندگی مردم آمیخته است راهی برای جبران کاستی ها بیابیم.
مؤمنی افزود: همان گونه که طرز فکر هر ملتی متناسب با ارزش های موجود در آن جامعه شکل می گیرد ، معماری نیز در هر کشوری با توجه به ارزش های موجود در آن کشور شکل می گیرد و معماری ایرانی هم به عنوان افتخار ملت ایران با توجه به اینکه متناسب باارزش ها شکل گرفته ، با معماری بسیاری از کشورها متفاوت است. وی گفت: در 150 تا 200 سال گذشته شاهد بی تفاوتی هایی به این رشته هنری بوده ایم.
رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی افزود: با برگزاری چنین همایش هایی در تلاشیم دست اندرکاران و مسئولان را به ظرفیت های این هنر در کشور متوجه کنیم