ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: تاسیس موسسه معماری اسلامی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  41961_orig.jpg&mode=150]

کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، موضوع تاسیس موسسه غیرانتفاعی آموزش عالی هنر، فناوری و معماری اسلامی را مورد بررسی قرار داد و مقرر شد اساسنامه این موسسه جهت تصویب به مراجع مربوطه ارائه شود.



یکصدو بیست و پنجمین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلابفرهنگی به ریاست دکتر علی‌اکبر ولایتی در محل دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. در این جلسه که به پیگیری موضوع بخش هنر و معماری نقشه جامع علمی کشور اختصاص داشت، موضوع القای ارزش‌های پایدار معماری اسلامی و ایرانی در مطالعات کالبدی، جنبه‌های علمی و زیرساخت‌های شهرسازی تصویب شد.
همچنینموضوع تاسیس موسسه غیرانتفاعی آموزش عالی هنر، فناوری و معماری اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این موسسه توسط تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه تهران تاسیس شده و اساسنامه آن جهت تصویب به مراجع ذی‌صلاح ارائه شود. در این جلسه دکتر ولایتی ضمن تاکید بر لزوم احیایمعماری اسلامی و ایرانی در شهرسازی کشور گفت: تجربه احیای طب سنتی و تاسیسدانشکده طب سنتی که هم‌اکنون به 8 دانشکده رسیده است، می‌تواند در این زمینه الگو باشد.
عضو شورای عالی انقلابفرهنگی افزود: در معماری‌های فاخر موجود مانند حرم حضرت امام رضا(ع)‌ آنچهکه یک معمار را قادر می‌سازد تا این بنای زیبا و فاخر را بسازد عشق و علاقه او به این کار است و امروز هم ما باید برای تربیت متخصص معتقد به مبانی دینی تلاش کنیم.