ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: دانشگاه نظام مهندسی ایجاد می شود
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  39955_orig.jpg&mode=150]
آموزش عوامل اجرایی با مباحث روز دنیا یکی از اهداف سازمان نظام مهندسی ساختمان است که با تاسیس دانشگاه مرتبط، کاربردی خواهد شد.
مدیر واحد آموزش سازمان نظام مهندسی و ساختمان قزوین گفت: آموزش عوامل اجرایی با مباحث روز دنیا یکی از اهداف سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین است که با تاسیس دانشگاه مرتبط، کاربردی خواهد شد.

عبدالقهار ناصحی اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی در سطوح مختلف برای کارگران، تکنسین‌ها، مهندسین و برگزاری دوره‌های متنوع نرم‌افزاری یا تشکیل دوره‌هایی که علاوه بر دوره‌های اجباری مصوب وزارت راه و شهرسازی ضرورت برگزاری آنها برای مرتفع سازی مسایل جدید ساخت و ساز احساس می‌شد، گویای ضرورت امر و توجه سازمان نظام مهندسی قزوین به آموزش است.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی از اولین دانشگاه‌هایی است که مهارت محوری از الویت‌های آن بوده و چندان آکادمیک عمل نکرده است و دارای تنوع رشته‌ای زیادی نیز می‌باشد به عنوان مثال رشته برق که حداکثر 4 یا 5 گرایش دارد در دانشگاه‌های علمی و کاربردی به بیش از 30 یا 40 رشته یا مهارت تبدیل شده است.

مدیر واحد آموزش سازمان نظام مهندسی قزوین ادامه داد: از طرفی نیز با توجه به فعالیت‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان و اعضا در حوزه‌های ساخت و ساز و با توجه به تنوع فعالیت‌ها در این حیطه، تعریف مهارت‌های جدید و متنوع همانند جوش، قالب برداری، بتن ریزی فراهم‌ آوردن شرایط آموزش برای آنها بیش از پیش احساس می‌شود.

ناصحی اظهار کرد: در پی اقدامات و پی‌گیری‌های صورت گرفته و جلساتی که با وزارت علوم و دانشگاه جامع علمی و کاربردی داشته‌ایم و در راستای اهداف عالیه سازمان توافقاتی مبنی بر راه‌اندازی دانشگاه و تعریف رشته‌هایی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و حتی در مقاطع کارشناسی ارشد حاصل شد که افراد با گذراندن دوره‌های آموزشی گواهینامه معتبر و مورد تایید وزارت علوم را دریافت کنند.

گفتنی است در مجموعه فرهنگی، ورزشی و گردشگری که به عنوان ساختمان سازمان نظام مهندسی استان قزوین در حال ساخت است فضایی بالغ بر 4هزار مترمربع به مرکز آموزش اختصاص داده شده است.