ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: فراخوان جشنواره ملی دیوارنگاری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
10 مرداد آخرین مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره ملی دیوارنگاری در مشهد اعلام شد .
مدیر امور هنری شهرداری مشهد گفت : هدف از برپایی این جشنواره حضور هنرمندان رشته های مرتبط با دیوارنگاری و جذب استعدادها از سراسر کشور است.
هادی مظفری چگونگی انتقال صحیح مضامین ارزشی و فرهنگی به وسیله دیوارنگاره ها، توجه به خصوصیات دیوارنگاره ها و استفاده از ظرفیت هنرهای مختلف در مسیر خلق اثر و همچنین بازشناسی هویت و کارکرد دیوارنگاره در کلان شهرها از دیگر اهداف این جشنواره است . وی گفت : نخستین جشنواره ملی دیوارنگاری در نظر دارد با شناخت مباحث نظری و اجرایی مرتبط با دیوارنگاره های شهری و آسیب شناسی کاستی های موجود، توجه ویژه ای به طرح های خلاق و تأثیرگذار در مشهد بر جا بگذارد.
مشهد ، پایتخت معنوی ایران ، نگاه آینه وار به طبیعت ، شهدا در میان ما زندگی می کنند، فردوسی و شاهنامه، فرح بخشی و شادابی مردم شهر و همچنین آداب و رسوم و فرهنگ عامه از جمله موضوعات این جشنواره است .
مدیر امور هنری شهرداری مشهد گفت : این جشنواره در 2 بخش طرح و اجرا برگزار می شود و در پایان 3 اثر برگزیده در بخش طرح و 30 اثر برتر نیز برای اجرا در شهر مشهد انتخاب می شود.
هادی مظفری، درنخستين همايش ديوارنگاري گفت: نخستین جشنواره ملی دیوارنگاری به همت مدیریت امور هنری شهرداری مشهد، در سه بخش مجزا در مشهد آغاز به‌کار می‌کند.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد ادامه داد: در نخستین روز این جشنواره، پنج تن از اساتید نقاشی دیواری کشور، درباره موضوعاتی مانند پیدایش دیواره‌نگاری در تاریخ، دیواره‌نگاری از مونولوگ تا دیالوگ و بررسی نقاشی دیواری ایران از زمان قاجاریه سخنرانی می‌کنند.

مظفری افزود: مرحله دوم این جشنواره، شهریورماه در پارک ملت مشهد برگزار می‌شود و طی آن، برخی از اساتید نقاشی دیواری کشور، تکنیک‌های نقاشی دیواری را به هنرمندان و علاقه‌مندان آموزش می‌دهند.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد از برگزاری اختتامیه این جشنواره در شهریورماه خبر داد و عنوان کرد: در مرحله پایانی این جشنواره، برخی از دیواره‌های شهر از قبل شناسایی می‌شوند و هنرمندان می‌توانند هنر خود را بر روی این دیواره‌ها در معرض رقابت با دیگران قرار بدهند.

مظفری خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوعات نقاشی دیواری در این مرحله از جشنواره شامل نگاه آینه‌وار به طبیعت، آئین‌های ایران و مشهد است.

وی ادامه داد: در مهرماه نیز، آثار این هنرمندان مورد نقد و قضاوت قرار می‌گیرد و در انتها، برترین‌های نقاشی دیواری معرفی می‌شوند.

مظفری با اشاره به هدف از برگزاری این جشنواره در مشهد ابراز داشت: طی سال‌های گذشته، بالغ بر 700 هزارمترمربع نقاشی دیواری دراين كلانشهر انجام شده و ضرورت دارد که هنرمندان و فعالان این عرصه را با آخرین تغییر و تحولات این رشته آشنا کنیم.وي افزود:طي 4 سال گذشته بيش از 2هزارو 680طرح نقاشي ديواري، به مديريت امورهنري شهرداري مشهد ارائه شده است كه از اين ميان تنها 195 طرح مورد تاييد كارشناسان قرار گرفته است .

مدیر امور هنری شهرداری مشهددر پايان گفت: اختتامیه جشنواره ملی دیوارنگاری، شهریورماه در مشهد برگزار می‌شود و هنرمندان می‌توانند آثار خود را برای قضاوت و داوری بر روی دیواره‌ها در معرض رقابت با دیگران قرار داد.
[تصویر:  e1(2).jpg] [تصویر:  e2(3).jpg]
[تصویر:  e3(3).jpg] [تصویر:  e6(1).jpg]