ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: شایعه تعطیلی منوریل قم کذب است
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

شایعه تعطیلی منوریل قم کذب است

پروژه منوریل قم فعال بوده و هیچ موقع هم توقف نداشته است/مخالفان منوریل قم نگاه سیاسی دارند/ مخالفان منوریل قم دو واحد دانشگاهی در خصوص منوریل نخوانده‌اند/باید خطB مترو قم را هم بگیریم.
ایلنا: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با کذب خواندن شایعه تعطیلی عملیات اجرایی پروژه منوریل قم، گفت: فشاری بر تعطیل کردن پروژه منوریل قم نبوده و همین الان هم عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با کذب خواندن شایعات مطرح شده در خصوص تعطیلی پروژه منوریل قم، اظهار داشت: پروژه منوریل قم فعال بوده و هیچ موقع هم توقف نداشته است.

وی با بیان اینکه یک سری افراد مخالف و یک سری موافقین پروژه منوریل قم بوده و هستند که این یک امر طبیعی است، گفت: البته یک سری افرادی که مخالف پروژه منوریل هستند، بی‌آنکه نگاه فنی به مسئله داشته باشند، در این قضیه سیاسی نگاه می‌کنند که این درست نیست، چرا که باید از باب تخصصی آن نظر دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالفت‌ها با پروژه منوریل قم در حدی نیست که بتوان آن را فشار نامید، گفت: فشاری بر تعطیل کردن پروژه منوریل قم نیست و همین الان هم عملیات اجرایی آن در حال انجام بوده، هیچ مشکلی هم نیست و بنابراین تعطیل هم نمی‌شود.

وی در خصوص اظهار نظر رئیس شورای استان قم که چندی پیش گفته بود منوریل قم تعطیل می‌شود، اظهار داشت: ایشان از روز اول با منوریل در قم موافق نبوده و دو کلمه هم بیشتر به کار نمی‌برد؛ یکی اینکه می‌گوید سیما و منظر شهر از بین رفته و دیگر اینکه فضای قدسی حرم حضرت معصومه (س) دچار آسیب می‌شود؛ ‌ اما بحثی که ما داریم این است که به هر صورت منوریل یک وسیله حمل و نقل ریلی بوده و در دنیا هم در حال استفاده شدن است؛ در قم هم آورده‌اند و تا الان هم میلیارد‌ها تومان هزینه شده و به همین دلیل در حال حاضر باید معایب این کار را برطرف کنیم.

امیرآبادی افزود: این‌هایی که خیلی داغ از پروژه منوریل در قم انتقاد و مخالفت می‌کنند یا اینکه خیلی جدی موافق آن هستند، هیچ کدام دو واحد دانشگاهی در خصوص منوریل نگذراننده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، مسیر تعیین شده برای منوریل قم خوب است و این مصوبه در جایگاه بسیار خوبی به نام شورای عالی ترافیک کشور نیز به تصویب رسیده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یک بحث دیگری که مخالفان پروژه منوریل قم مطرح می‌کنند این است که با آمدن منوریل به قم، خط B مترو در قم حذف شده که این به صلاح شهر نیست، در حالی که باید به دنبال حل کردن این مشکل بوده و این خط مترو را نیز برای قم بگیریم.

وی با بیان اینکه بدون مطالعات نمی‌توان بیت المال را هزینه کرد، گفت: بر همین اساس تأکید کردیم که مطالعات در این زمینه دوباره انجام شده، که اگر نیاز به خط B مترو در قم باشد، این پروژه نیز به صورت جدی دنبال شود؛ یعنی اگر تعداد مسافر در آن مسیر جنوب به شمال شهر قم زیاد بوده و منوریل به تنهایی پاسخ‌گوی نیاز مردم نباشد، ‌ می‌توانیم خط B مترو را هم دنبال کنیم؛ اما اینکه بگوییم که منوریل در قم اصلا به درد نمی‌خورد و یا اینکه بالعکس بگوییم منوریل در قم بهترین وسیله نقلیه است و هیچ چیز جایگزین آن نیست، هر دو حرفی غلط است.

امیرآبادی تأکید کرد: عملیات اجرایی پروژه منوریل قم از دو سال پیش شروع شده و به تصویب شورای عالی ترافیک کل کشور که جایگاه قانونی در این زمینه دارد رسیده است و از این رو باید کمک کنیم که این پروژه به سرمنزل مقصود برسد.

وی در خصوص شایعات مطروحه پیرامون مخالفت مراجع تقلید قم با عبور منوریل از جلوی حرم حضرت معصومه (س) گفت: الان نقطه بارز اختلاف در پروژه منوریل قم که یکی از عیب‌های کار نیز هست، همین عبور آن از جلوی حرم حضرت معصومه (س) است که باید این مشکل حل شود.