ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: سلام دوستان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
با سلام خدمت همه دوستان محترم ایران شهرساز

دوستان در زمینه مکان یابی فضاهای آموزشی با استفاده از سیستم gis lمطلب یا عنوانی دارید تو این صحفه بزاریدش
ممنون میشم همچین لطفی در حقم بکنید
ایشالا بتونم جبران زحمات کنم
ممنون
یعنی از این 16000 نفرعضو کسی نبود در این زمینه به ما کمک کند ..!!!!
سلام
من از یکی از دوستانم براتون سوال میکنم

(۱۳۹۱-۵-۱۲، ۰۱:۳۰ عصر)seywan_kurd نوشته است: [ -> ]یعنی از این 16000 نفرعضو کسی نبود در این زمینه به ما کمک کند ..!!!!
(۱۳۹۱-۵-۱۲، ۰۱:۳۰ عصر)seywan_kurd نوشته است: [ -> ]یعنی از این 16000 نفرعضو کسی نبود در این زمینه به ما کمک کند ..!!!!

چرا 16000؟

مگه 25000 عضو نیست؟؟

البته بدتر شد نه؟3
من براتون گشتم امیدوارم چیزایی که میذارم به دردتون بخوره.....
من سه مقاله در این زمینه در قسمت مقالات جغرافیای شهری قرار می دم
این در ادامه بازم پیدا کردم میذارم
سایت magiran
نشريه تحقيقات كاربردي علوم جغرافيايي

فصلنامه علوم انساني داراي رتبه علمي - پژوهشي (علوم انساني)

شماره 10، پاييز و زمستان
مكان يابي مراكز آموزشي دبيرستان با استفاده از سيستم اطلاعات جغرافيايي، نمونه موردي شهر تبريز
رضا ولي زاده ص 591386

سایتirandoc
تحليل توزيع مكاني مراكز آموزشي با استفاده از سيستم اطلاعات جغرافيايي(GIS) نمونه موردي: شهر جوانرود

نوع نوشتار: پایان نامه های ۸۷ به بعد

سال انتشار: 1389

عنوان نشر: پایان نامه کارشناسی ارشد

سازمان (ها): دانشگاه سيستان و بلوچستان*دانشکده جغرافيا -

استاد راهنما : حسین یغفوری | دانشجو : سعدی رحمان زاده | مشاور : کیومرث حبیبی |


چكيده: رشد سريع شهرنشيني و نبود يك نظام مدون برنامه ريزي و چند مديريتي بودن شهرهاي كشور، خدمات شهري را با مشكلات و مسايلي خاصي روبه رو ساخته است. در اين ميان كاربري هاي آموزشي به عنوان يكي از كاربري هاي مهم شهري كه سطوح قابل توجهي از فضاي شهري را به خود اختصاص مي دهد با مشكلاتي چون كمبود، توزيع ناموزون و نامتناسب با نيازهاي جمعيتي، عدم رعايت همجواري ها روبه رو مي باشند. در اين رساله مراكز آموزشي شهر جوانرود مورد مطالعه قرار گرفته تا ارزيابي صحيحي از اين مراكز با توجه به شاخص هاي كاربري اراضي شهري به عمل آيد و با استفاده از معيارها و ضوابط موجود و با بهره گيري از سيستم اطلاعات جغرافيايي(GIS) به بررسي و ارزيابي اين فضاها مطابق با معيارهاي كاربري اراضي شهري پرداخته و الگوهاي علمي مكان يابي اين فضاها ارايه شده است. جهت انجام اين مهم، ابتدا اقدام به تشكيل بانك اطلاعاتي، و سپس با تركيب اطلاعات مكاني و توصيفي، با انجام محاسبات و تحليل اين اطلاعات، به ارايه نمايش خروجي هاي متنوع در مورد مدارس و لايه هاي كاربري اراضي با استفاده از اين سيستم پرداخته شد. در واقع داده هاي مكاني با استفاده از نقشه 1:2500 (غير رقومي)، و همچنين اطلاعات توصيفي با استفاده از اسناد، آمار و پ‍ژوهش هاي ميداني جمع آوري و سپس رقومي گرديده است. آن گاه براي هر يك از لايه هاي كاربري اراضي شهري موثر در مكان يابي مدارس لايه هاي جداگانه تهيه گرديد. و براي هر كدام حريم هايي تعريف شد و با توجه به وزن گذاري هر يک از لايه ها و طبقه بندي مجدد موقعيت مدارس مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج تحقيق بيانگر آن است که مراکز آموزشي شهر مورد مطالعه از نظر سازگاري با ساير کاربري ها و دسترسي داراي مشکل مي باشند که با قابليت‌هاي سيستم اطلاعات جغرافيايي و تجزيه و تحليل اطلاعات مكاني و توصيفي مي توان بانك اطلاعاتي جامعي از مراکز آموزشي تهيه نمود. و در نهايت به تحليل و ارزيابي صحيح و اصولي از فضاهاي آموزشي پرداخت. كلمات كليدي: ساج(GIS)، كاربري آموزشي، كاربري اراضي شهري، مكان يابي مدارس،
شهرنشيني، جوانرود


مديريت و مكان يابي مراكز آموزشي با استفاده از سيستم اطلاعات جغرافيايي ( مطالعه موردي: فضاهاي آموزشي مقطع راهنمايي منطقه هشت تهران .
(۱۳۹۱-۵-۱۲، ۰۷:۰۸ عصر)abcdefghijklm نوشته است: [ -> ]این در ادامه بازم پیدا کردم میذارم



سلام واقعا ممنون خیلی شرمنده کردید ایشالا بتونم جبران زحمات کنم
باز ممنون
(۱۳۹۱-۵-۱۲، ۰۲:۴۱ عصر)0RKIDEH نوشته است: [ -> ]
(۱۳۹۱-۵-۱۲، ۰۱:۳۰ عصر)seywan_kurd نوشته است: [ -> ]یعنی از این 16000 نفرعضو کسی نبود در این زمینه به ما کمک کند ..!!!!

چرا 16000؟

مگه 25000 عضو نیست؟؟

البته بدتر شد نه؟3

مهندس اصن یادم نبود که 25 هزار تا عضو داره ولی باز کار رو سختر کردی 3
[quote='saminta' pid='31919' dateline='1343902741']
سلام
من از یکی از دوستانم براتون سوال میکنم

سلام دوست عزیز
ممنون از اینکه راهنمایی کردید لطف میکنید همچین لطفی در حقمون انجام میدید