ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: واگذاری مسکن مهر به جوانان مجرد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
وزیر راه و شهرسازی از واگذاری مسکن مهر به مجردها با بررسی شرایط خبر داد و گفت: در این زمینه شورای عالی مسکن تصمیم می‏‌گیرد.
علی نیکزاد در حاشیه نشست شورای مسکن در شاهرود اظهار داشت: واگذاری مسکن مهر به مجردها در صورتی است که در استانی در بخش مسکن مهر، مازاد وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: استاندار مربوطه اگر تشخیص دهد که این واحدها مازاد است، می‏‌تواند پیشنهاد دهد و امور به ترتیب شرایط سنی در شورای عالی مسکن مورد بررسی قرار می‏‌گیرد.
* تعریف 70 هزار میلیارد تومان پروژه/اجرای 1000 طرح عمرانی در کشور
وزیر راه و شهرسازی همچنین از تعریف 70 هزار میلیارد تومان پروژه و اجرای یک‌هزار طرح عمرانی در کشور خبر داد.
نیکزاد اظهار داشت: 70 هزار میلیارد تومان پروژه در کشور در دست اجرا بوده و زیر نظر این وزارت‏خانه عملیاتی می‏‌شود.
وی با بیان اینکه در همین راستا یک‌هزار طرح عمرانی در استان‏‌های مختلف در دست اجراست، ادامه داد: طرح عمرانی در هر بخشی و با هر طولی که باشد، اگر اعتبارات لازم برای آن پیش‏‌بینی نشده باشد ممکن است اجرای آن 100 سال به طول بیانجامد.
وزیر راه و شهرسازی در تشریح روند اجرای پروژه‏‌هایی که در استان‏‌های مختلف و کشور در دست اجراست، گفت: در کشور 200 هزار کیلومتر راه وجود دارد و وزارت راه و شهرسازی طرح‏‌های ملی بسیاری را به مرحله اجرا درآورده است.
* ساخت 64 هزار واحد مسکونی جدید در سمنان
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جهش ایجاد شده در بخش مسکن استان سمنان اظهار داشت: از ابتدای تاریخ شکل‏‌گیری استان سمنان تا سال 1385 که زمانی بسیار طولانی خواهد شد، در مجموع 146 هزار واحد مسکونی در این استان ساخته شده است.
نیکزاد افزود: این در حالی است که دولت‏‌های نهم و دهم در فاصله زمانی کمتر از هشت ساله فعالیت خود، 64 هزار واحد مسکونی جدید را در این استان آغاز کرده است و این نشان می‏‌دهد که معادل حدود 45 درصد مجموع واحدهای موجود در تاریخ این استان در دولت احمدی‏‌نژاد کار صورت گرفته است.
وی افزود: از این تعداد، 19 هزار واحد مسکونی مهر در استان سمنان افتتاح شده، 28 هزار واحد مسکونی تا پایان امسال به بهره‏‌برداری می‏‌رسد و بقیه نیز سال بعد تکمیل و تحویل می‏‌شود.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه بر لزوم تسریع در اجرای تقاطع‏‌های غیرهم‎سطح مؤمن‏‌آباد و سرخه تأکید کرد و گفت: کار پیمانکاران در این دو طرح حدودی عقب بود و بررسی و قول داده شد که فعالیت‏‌ها به سرعت انجام شود.