ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: صداو سیما باز هم شکست خورد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

صداو سیما باز هم شکست خورد

صدا و سیما در جریان المپیک ، با قطع برنامه های عادی خود ، برخی از مسابقات را پخش مستقیم می کرد ؛ آیا زلزله شمال غرب کشور به اندازه فلان مسابقه تکواندو یا کشتی و پینک پنگ ارزش خبری نداشت تا لحظه به لحظه از ان اطلاع رسانی کند؟
عصرایران نوشت: عصر روز گذشته خبر زلزله شدید و پرتلفات در شمال غرب کشور به سرعت برق و باد در خبرگزاری ها ، سایت های خبری و شبکه های مجازی چرخید و یک ساعتی طول نکشید که این خبر حتی به صدر اخبار برخی شبکه های ماهواره ای تبدیل شد ، اما تا زمانی که این خبر به حدی از اهمیت برسد که شایسته زیر نویس های شبکه خبر و دیگر شبکه های داخلی که از بودجه بیت المال همین مردمی که زیر آوار مانده یا کشته شده بودند ، برسد ساعت ها زمان طی شد!

واقعیت این است که نگارنده هر چه با خود می اندیشد رفتارها و سلوک صداو سیما در این فقره را درک نمی کند و متوجه نمی شود چرا وقتی حادثه ای در ابعاد زلزله شدید در آذربایجان شرقی و استان های همجوار به وقوع می پیوندد که صدها کشته و هزاران زخمی دارد ، به قول معروف " کک صداو سیما هم نمی گزد؟ "

آیا این توهین به همه مردم نیست ؟ طرفه آنکه در همان شبی که صداوسیما حتی به خود زحمت نداد یک شبکه تلویزیونی خود را به پوشش خبری لحظه به لحظه زلزله آذربایجان شرقی اختصاص دهد ، در خبرهای برگزیده شده برای بخش های مختلف خبری حتی خبر تصادف یک کامیون با یک دوچرخه سوار در آلمان که منجر به مرگ یک تن و زخمی شدن سه تن دیگر شده بود و واژگون شدن اتوبوس در هند به یک دره و اخبار "بسیار بسیارمهم " اعتراض چند شهروند آمریکایی به وضعیت اقتصادی به طور خاص و با آب و تاب پوشش داده می شد.

ولی مردم ایران در همان شب نباید متوجه می شدند که در سرزمین شان در همان لحظه صدها و شاید هزاران نفر در اثر حادثه زلزله کشته ، زخمی شده و یا زیر آوار منتظر رسیدن یک دست یاریگر هستند.
صدا و سیما در جریان المپیک ، با قطع برنامه های عادی خود ، برخی از مسابقات را پخش مستقیم می کرد ؛ آیا زلزله شمال غرب کشور به اندازه فلان مسابقه تکواندو یا کشتی و پینک پنگ ارزش خبری نداشت تا لحظه به لحظه از ان اطلاع رسانی کند؟

واقعا صداوسیمای ما چه زمانی از حالت یک بوقچی تبلیغاتی خارج شده و وقتی در سال هزاران میلیارد تومان ازبودجه عمومی این ملت می مکد ، واقعا شایسته عنوان " ملی " و متعلق به همه مردم خواهد شد؟
منبع: عصر ایران
واقعا که این مسئله خیلی دردناکه من همش میزدم کانال 6 میدیدم فقط زیرنویس میزنه یه چیزایی تازه اونم نه به شکل خبر فوری و اینا فقط یه خبر بود بین سایر خبرا مثل خبر فراخونده شدن سفیر کره جنوبی از ژاپن به دلیل مناقشه بر سر چند جزیره که یکی در میون روی صفحه ظاهر میشد2222واسه همین اولش فکر کردم تلفات نداشته و از این زلزله ها بوده که گاهی میان و اتفاقی نمیوفته اما بعد عمق فاجعه رو فهمیدم222