ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: وظایف و مسئولیت های طراح داخلی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
یك طراح داخلی مسئول طراحی، دکوراسیون و عملکرد فضای کارفرماست خواه فضا تجاری باشد یا صنعتی و مسکونی. او همکاری نزدیکی با معماران و کارفرمایان برای تصمیم‌گیری در مورد ساختار یک فضا، نیاز کاربران آن و بهترین سبک مناسب هر دو مورد دارد. این حرفه ترکیبی از مهندسی و هنر می‌باشد و مستلزم داشتن ذهنی منحصر به فرد برای بکارگیری مناسب هر دو رشته است.
علاوه بر شناسائی رنگ و محصولات و مصالح و مبلمان باید مهارت گفتگو با كارفرما و قبول سفارشات را داشته و روشهای اجرا و نگهداری عناصر معرفی کنندۀ فضا را بداند. همچنین باید ساختار فضا را بشناسد. این عامل از دانش مورد نیاز برای طراح او را از دکوراتور متمایز می‌کند.
طراح داخلی باید قابلیت برنامه‌ریزی و اجرای پروژه، تصمیم‌های عملکردی را داشته و با پیمانکار و کارفرما همکاری کند و تمام کارها بنا به نظر خود آنها انجام شود. برای این منظور باید بین سلیقۀ خود و کارفرما تعادل برقرار کند و بیشتر سلیقۀ کارفرمای خود را در نظر داشته باشد. این عامل شاید در ابتدا برای کسانی که می‌خواهند وارد این حرفه شوند ناامید کننده باشد. بخصوص كسانیكه می‌خواهند قبل از اینکه ساخت یک بنا تمام شود طراحی خودشان را شروع کنند. این دو موضوع بیانگر این نکته است که آنها باید در مورد طراحی اولیه و پردازش اطلاعات و زمان‌بندی کارها مهارت داشته باشد. این اصل موجب تعجب تعداد زیادی از طراحان واقعی می‌شود که انتظار دارند تأثیرپذیری کمتری از قواعد اجرایی و فنی در مورد پیدایش یک فضاء و حس کلی آن داشته باشد.
افراد موفق در این صنعت اظهار می دارند قابلیت متعادل کردن عملکرد با زیبایی تعیین کنندۀ موفقیت یک طراح داخلی است. با وجود پیچیدگی كار، آنان که بخوبی از عهدۀ آن بر می‌آیند بسیار راضی و خشنودند.
شرایط علمی و حرفه‌ای در ایالات متحده برای اکثر زمینه‌های طراحی با توجه بر اسناد و تجربیات بطور کلی یکسان است یک طراح داخلی مطابق شرایط ملی استاندارد باید مدرک کارشناسی داشته باشدو برای کسب مجوز حقوقی در آینده بایستی در امتحان صلاحیت حرفه‌ای که توسط انجمن ملی طراحان داخلی برگزار می‌شود پذیرفته شوندکارفرمایانی که خواهان تحصیلات تکمیلی (طراحی داخلی) هستند علاقمندند کسانی را به کار گمارند که مدرک تحصیلی مهندسی، طراحی و هنر را دارند. سراسر ایالات متحدۀ و کانادا 105 کالج و دانشگاه معتبر وجود دارند اعتبار آنها براساس آموزش طراحی داخلی است. و سازمانهای حرفه‌ای قابل توجهی در این زمینه هستند که طراحان زیادی برای پیوستن به آنها تلاش می كنند. برای کسب شایستگی استخدام در این سازمانها باید بعد از 3-2 سال کار آموزی و فعالیت در امتحان صلاحیت حرفه‌ای پذیرفته شود.