ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: بازسازی اسکله نیروی دریایی شیکاگو
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

هدف از مداخله و بازسازی این فضا، ایجاد یک فرصت جدید برای خلق یک مرکز شهری و ایجاد هویت در این بخش فراموش شده بود.


[تصویر:  7346_634668329047924454_l.jpg] اختصاصی معماری نیوز: گروه معماری JCFO به عنوان یکی از پنج تیم دعوت شده برای شرکت در یک مسابقه طراحی بین المللی برای بازسازی اسکله نیروی دریایی شیکاگو در ایالت ایلینویز انتخاب شد.

هدف از مداخله و بازسازی این فضا، ایجاد یک فرصت جدید برای خلق یک مرکز شهری و ایجاد هویت در این بخش فراموش شده بود. بنابراین تیم طراح با مطالعات تاریخی، اجتماعی و زیست محیطی در محل مورد نظر تصمیم گرفتند تا یک فضای چندمنظوره را طراحی کنند.

هویت شهر شیکاگو، مجاورت با دریا و میزان خلاء موجود در شهر، اساس مطالعات قرار گرفت. اسکله موجود می تواند به عنوان شبکه ارتباطی بین برنامه های موجود در شهر و پارک مرکزی ایفای نقش کند. در این مرحله کفپوش و مبلمان این تفریحگاه متناسب و همخوان با خیابان های منتهی به آن انتخاب شد. تا از لحاظ بصری یک هماهنگی کلی مشاهده شود.

[تصویر:  siteplan%2001.jpg]

در مرحله بعد، فضاهای پیاده و دوچرخه سوار کاملا از یکدیگر منفک شد. در این مجموعه، کاربری های مختلفی نیز جانمایی شد. یکی از فضاها موزه ای بسیار عظیم بود.

[تصویر:  siteplan%2002.jpg]

این موزه از سه بخش، موزه کودکان، موزه خانواده و موزه غذا تشکیل شده است. بخش بعدی، فضای باز که شامل شهربازی، پارک مرکزی و مجموعه تئاتر روباز می باشد.

در کنار این موارد، محل ویژه قایق رانی نیز تعبیه شده است. در بخشی از فضای باز، باغ های گیاهشناسی به منظور آموزش و بهره برداری از آن طراحی شده است.

[تصویر:  siteplan%2003.jpg]

بازارچه های هفتگی نیز برای تکمیل این فضا در بخش ویژه ای طراحی شده است. باغ بلور نیز از ابتکارات تیم طراحی بوده است. این محیط بزرگ سرپوشیده در تمام طول سال با گیاهان عجیب و غریب، باغ های معلق، پرندگان، ماهی ها و حوضچه ها آراسته شده است.

در اسکله پارک نیز فضای بازی و حرکت در باغ ها، رستوران ها، کارگاه مجسمه سازی و کافی شاپ تعبیه شده است. در قسمت شرقی پارک نیز فضایی برای بهره گیری از چشم انداز دریاچه میشیگان در نظر گرفته شده است. در نهایت در قسمت شمالی اسکله، مکانی دور از دسترس انسان ها برای زیست سخت پوستان، آبزیان و پرندگان در نظر گرفته شده است.

[تصویر:  siteplan%2004.jpg]
[تصویر:  siteplan%2005.jpg]
[تصویر:  siteplan%2006.jpg]
[تصویر:  siteplan%2007.jpg]
[تصویر:  siteplan%2008.jpg]
[تصویر:  siteplan%2009.jpg]
[تصویر:  siteplan%2012.jpg]
[تصویر:  siteplan%2010.jpg]
[تصویر:  siteplan%2011.jpg]
[تصویر:  siteplan%2013.jpg]



[تصویر:  siteplan%2017.jpg]
[تصویر:  siteplan%2018.jpg]
[تصویر:  siteplan%2019.jpg][تصویر:  siteplan%2020.jpg]