ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: تولید سنگ مصنوعی از باطله های تراورتن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[highlight=#fefaf0]مدیر مرکز تحقیقات و خدمات تخصصی سنگ جهاد دانشگاهی استان مرکزی از تولید سنگ مصنوعی پایه پلیمری از باطله سنگ‌های تراورتن شهرستان محلات در آینده خبر داد.[/highlight]
[highlight=#fefaf0]
قاسم براتی با اعلام این خبر افزود: فرآوری و ارتقای کیفیت سنگ‌های تراورتن کرم رنگ شهرستان محلات، استفاده از واکس‌های رزینی پیشرفته برای افزایش دوام سنگ‌های تراورتن و تولید سنگ مصنوعی پایه پلیمری از باطله سنگ‌های تراورتن شهرستان محلات، سه طرح تحقیقاتی است که در حال حاضر در قالب همکاری این مرکز با یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در حال انجام است.
وی با اشاره به سابقه قابل توجه و تاریخچه کهن این منطقه در حوزه سنگ و معدن‌کاری، علاقه و اشتیاق مردم نیم‌ور به توسعه صنعت سنگ و وجود پتانسیل‌های قابل توجه در منطقه محلات و نیم‌ور را از عمده‌ترین دلایل استقرار مرکز یاد شده در نیم‌ور عنوان کرد. براتی بر لزوم کاربردی و عملیاتی کردن دستاوردهای پژوهشی در کنار انجام طرح‌های تحقیقاتی به عنوان یکی از عمده‌ترین عوامل رشد صنعت سنگ تأکید کرد و گفت: در این راستا نیازمند همکاری، مشارکت و رابطه تنگاتنگ صنعت و مراکز پژوهشی هستیم.
مدیر مرکز تحقیقات و خدمات تخصصی سنگ جهاد دانشگاهی استان مرکزی از اقدام برای تدوین برنامه‌های آتی مرکز در گستره حوزه‌های متنوع فعالیتی آن خبر داد.
[/highlight]