ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: رنگ آميزي پارچه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

رويه صندلي ‍‍،بالش و پرده اتاق بچه ها از جمله وسايلي است كه رنگ آميزي و طرح آن در زيبايي محيط خانه تاثير زيادي دارد.هر چه هماهنگي و تنوع رنگ در اين بخشها بيشتر باشد،فضاي زيبا تري ايجاد ميشود.شما ميتوانيد با صرف كمي وقت طرح ورنگ مورد علاقه تان را به لوازم خانه منتقل كنيد.
ابتدا طرح مورد نظرتان با توجه با سلايق و رنگ مورد نظرتان و هر عامل ديگري كه فكر مي كنيد به زيبايي كارتان مي افزايد روي كاغذ طرح اوليه بزنيد و بعد طرح مورد نظر را روي سطح پرده،رويه مبل،كوسن يا هر قسمت ديگر كه مايليد با مداد منتقل كنيد.
بعد با استفاده از مداد شمعي هاي معمولي خطوط ساده را بكشيد.
رنگهاي شاد در كنار هم زيبايي خاصي دارد.براي برجسته تر شدن گلها مي توانيد خطوط دور برگها را با مداد شمعي بكشيد و زمينه پايين كار را با پهلوي مداد شمعي نقاشي كنيد.
بعد با گرفتن سشوار با حرارت ملايم رنگها را ثابت و يكنواخت تر كنيد. حالا داخل گلبرگها را با رنگ مخصوص پارچه و قلم مو رنگ كنيد.رنگ مخصوص پارچه و قلم مو را در فروشگاه هاي وسايل گل يا رنگ فروشي ها با قيمتي اندك تهيه كنيد.فقط در انتخاب نوع رنگ پارچه و خصوصيات هر رنگ مثل دوام در مقابل شستشو يا سايش و رنگهاي مكمل يا متضاد دقت كافي را به عمل آوريد.
شكل ساده تركارشطرنجي كردن سطح پارچه است.ميتوانيد سطح كار را با مربع يا مستطيل هاي كوچك و يا حتي مثلث و دايره هاي نامنظم كه حالتي زيبا دارد ،تقسيم كنيد.
بعد با استفاده از يك تكه اسفنج و رنگهاي مخصوص پارچه،مستطيل و يا هر شكل ديگر را رنگ كنيد(از اين روش براي رنگ كردن پارچه هايي كه براي گل سازي استفاده ميشود نيز كاربرد دارد مثل پارچه هاي گل بلندر). بعد هم بانوك قلم مو داخل خانه ها را خالهاي رنگي بزنيد.
با خشك شدن رنگها مي توانيد رويه بالش يا پرده را استفاده كنيد و از زيبايي كارتان لذت ببريد.ضمنا استفاده از سشوار براي رنگهاي پفكي است كه جلوه بيشتري به كار مي دهد.
با اين روش در دكور خانه خود تغييراتي هر چند انك ميدهيد كه اين تغيير دكور كوچك ميتواند روحيه شما را تغيير داده و در عين زيبايي با هزينه خيلي اندك قابل اجراست.
اين روش را ميتوان با شروع هر فصل انجام داد و در هر فصل از رنگ غالب آن فصل استفاده نمود مثل سبز براي پاييز،قرمز براي زمستان،نارنجي يا قهوه اي روشن براي پاييز و آبي آرامش براي زمستان.