ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: فنگ شویی چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

فنگ شویی ترکیب واژه چینی فنگ (feng) به معنای "باد" است و شویی (shui) به معنای "آب" .این دو واژه با هم تداعی گر مفهوم شکل دهنده و حرکت آفرین باد و آب است و نیز بیانگر تضاد این دو در عین همراهی موزونشان.
فنگ شویی تعالیم تائوست برای زیستن در عین هماهنگی با طبیعت و محیط اطراف.چینی ها قرن هاست که بهخرد کاربردی نهفته در این تعالیم دل داده اند و در چیدمان خانه هایشان ، انتخاب دفتر کارشان و ... آن را به کار بسته اند تا زندگی را موزون تر سازند.
هدف فنگ شویی برگرداندن نظم و ترتیب و توازن به تمام زمینه های زندگی است ، از کار و کسب و سلامتی رفته تا رفتارتان با خانواده و دوستان و همکاران و نیز طراحی منزل و محل کار و باغتان. با فنگ شویی در تمام این موارد می توانید نظم و توازن برقرار سازید و به موفقیت برسید.
با اجرای تغییراتی که فنگ شویی توصیه میکند علاوه بر تأثیرات مطلوبی که بر خود می گذارید ، افراد خانواده و مکارانتان نیز به صورت غیر مستقیم این تأثیر مثبت را حس می کنند.
با فنگ شویی یاد می گیرید که با استفاده از چیزهای ساده ، چند قدم به ایده آل نزدیکتر شوید. این چیزهای ساده عبارتند از کاربرد مواد مناسب ٬ چیدمان مناسب ٬ استفاده از گیاه ٬ رنگ و آیینه و نور به طوری که جریان انرژی مثبت در محیط به حداکثر برسد.
قانون شماره یک فنگ شویی
تمیز و آراسته باشید.
در اتاقهای درهم و برهم و مملو از خرت و پرت موانع متعددی بر سر راه تعامل مثبت دامنه های انرژی افراد وجود دارد. انرژی باید مجال جریان داشته باشد. پیش از آنکه به تحلیل محیط اطرافتان بپردازید ، همه جا را مرتب کنید: از اینکه می بینید بسیاری از مشکلات برطرف شده اند متعجب خواهید شد.
در حالت آراستگی و مرتب بودن ، با اندکی کمک می توان انبوهی از انرژی های مثبت را دریافت کرد.
فهرست نظم و ترتیب
۱- خود را ملزم کنید که ریخت و پاش نکنید.
۲- روزی را روز شروع به کار قرار دهید و روی تقویم خود علامت گذاری کنید.
۳- برای خود هدفی واقعی -نه خیال پردازانه- را در نظر بگیرید. پیشاپیش تصمیم بگیرید که چه کارهایی را می خواهید انجام دهید و به چه چیزهایی می خواهید دست پیدا کنید.
۴- برای خود جدولی تنظیم کنید.
۵- چندین ساک و جعبه دم دستتان بگذارید تا چیزهایی را که لازم ندارید در آنها بریزید.
۶- پشت درهای بسته کار کنید.
۷- پیش از آغاز به کار چند دقیقه بنشینید و آرام باشید.
۸- هر کاری را از بالا به پایین انجام دهید.
۹- از هر چیزی چندتا دارید؟ اضافه ها را از خود دور کنید. حتی اگر خیلی سخت است ، از خودتان بپرسید هر چیزی به چه دردی می خورد؟ آیا بودن این همه چیز در اطرافتان ضروری است؟ این شئ به خصوص چه نفعی برایتان دارد؟
یک تمرین خوب: هر روز از دست یک چیز خودتان را خلاص کنید. وقتی از شر چیزهای کهنه راحت شدید ، فقط چیزهای نو بخرید.
عوامل منفی مؤثر در فنگ شویی
هرکس و هرچیز میدان انرژی خاص خود را دارد.میدان انرژی در بدن انسان همسو با نقاط طب سوزنی است.
انرژی در گیاهان سبز در جریان است ، باد و آب حامل انرژی هستند ، اشیا هم انرژی دارند. تمام این میدانهای انرژی با هم در تعامل اند. گاهی همدیگر را تقویت و گاهی تضعیف میکنند.
با فنگ شویی می آموزید که چگونه میتوان برای بهبود یا نیرو بخشیدن در جریان انرژی مداخله کرد. با این کار موانع از بین میروند یا حداقل کاهش می یابند. جریان متوازن انرژی سلامتی ، ثروت و آرامش بهمراه می آورد و محیطی دلنشین می آفریند.
انرژی از طریق پنجره ها و درها وارد خانه میشود و باید بتواند به راحتی در فضای خانه جریان داشته باشد.
چندین عامل تأثیر منفی بر جریان فنگ شویی دارند از جمله درهم ریختگی ، خطوط مستقیم ، گوشه ها و لبه های تیز.
درهم ریختگی
خانه درهم و برهم نشانه زندگی بی شیرازه و بی تکلیف است. اگر کوهی از روزنامه یا لباسهای کثیف مدت زیادی در گوشه ای از خانه بماند انرژی منفی آن به نقاط دیگر سرایت میکند و باعث احساس خستگی و افسردگی میشود.
آشفتگی فضای زیر تختخواب خواب شیرین شبانه را آشفته می کند.
وقتی قبضی را پرداخت نمی کنید یا مکالمه ای ناخوشایند با تلفن دارید ، انرژی های منفی حالت بازدارندگی خود را اعمال میکنند.
جیبهایتان را وارسی کنید. اگر ته بلیت یا پوست شکلات و... پیدا کردید ، آنها را دور بریزید.
راهروهای دراز و مستقیم
فضاهای دراز و مستقیم در خانه بازتاب منفی دارند وحرکت انرژی را تسریع می کنند و به جای آنکه انرژی در فضای خانه بماند به سرعت از این مسیرها میگذرد.
مسیرهای مستقیم را میتوان با استفاده از گلدان ، میز ، چراغ یا هر چیز دیگری بشکنید تا انرژی گردش بیشتری داشته باشد و آرامتر حرکت کند.
پنجره های زیاد هم باعث میشوند که انرژی سریع خارج شود مخصوصاً وقتیکه در یا پنجره ای روبروی هم هستند. در اینجا هم میتوان با استفاده از مبلمان ، گلدان مسیر مستقیم را شکست.
لبه های تیز
لبه های تیز انرژی منفی را بوجود می آورند که تأثیر منفی بر زندگی آدمی دارد.
از قرار دادن تختخواب در مجاورت چنین فضاهایی پرهیز کنید.
همیشه مبلمانی بخرید که لبه های گرد دارند.
اگر چاره ای جز استفاده از اشیای نوک تیز ندارید روبروی هر کنج گیاهی بگذارید.