ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: 67کیلومتربندکفش درفروشگاه مونیخ
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
67 کیلومتر بند کفش، در فروشگاه مونیخ
فروشگاه کفش مونیخ یک فروشگاه زنجیره ای است که شعبه اصلی آن در کشور ایرلند واقع شده است.

[تصویر:  7392_634674402723395312_l.jpg]
اختصاصی معماری نیوز: گروه معماری Dear پروژه فروشگاه کفش مونیخ را در شهر بارسلونای اسپانیا طراحی و اجرا کرده اند. فروشگاه کفش مونیخ یک فروشگاه زنجیره ای است که شعبه اصلی آن در کشور ایرلند واقع شده است.

مدیران گروه تولیدی مونیخ، یکی از نکات قوت خود را طراحی فروشگاه های منحصر به فرد و متفاوت در نقاط مختلف دنیا دانسته اند. به همین منظور در اولین گام به سراغ کشور اسپانیا رفتند. مردم اسپانیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، روزانه وقت بیشتری را صرف انجام ورزش می کنند.

[تصویر:  -main-image%2001.jpg]

براساس گزارشی که به تازگی از سوی دولت اسپانیا منتشر شده است، مردم این کشور جنوب غربی اروپا، به طور میانگین هر روز 45 دقیقه از وقت آزاد خود را به انجام ورزش اختصاص می دهند. این ها بخشی از دلایلی بود که موجب انتخاب این کشور برای شعبه دوم فروشگاه شد.

[تصویر:  -main-image%2002.jpg]

اما در طرح فروشگاه مونیخ به نکات زیادی توجه شد. عمده ترین نکات، جامعه شناسی مردم اسپانیا و شهر بارسلونا بوده است. مردم این شهر به دو رنگ قرمز و سبز بسیار علاقه مند هستند، بنابراین در طراحی رنگ سقف، دیوار و مبلمان فروشگاه از این دو رنگ استفاده شد. نکته دیگر که کمی عجیب نیز می باشد، این است که از 67 کیلومتر بند کفش قرمز رنگ برای طراحی سقف و دیوار استفاده شده است.

[تصویر:  -main-image%2003.jpg]

برای تکمیل این طرح از مبلمان سبزرنگ با الگوبرداری از تپه های سبز منطقه استفاده شده است. سیستم روشنایی فروشگاه با استفاده از لامپ های LED صورت گرفته است. تمامی متریال به کار رفته در فروشگاه، دوستدار محیط زیست بوده و از روکش های ضد آتش برای ایمنی بیشتر استفاده شده است.

[تصویر:  -main-image%2004.jpg]
[تصویر:  -main-image%2005.jpg]
[تصویر:  -main-image%2006.jpg]
[تصویر:  -main-image%2007.jpg]

منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز