ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: پل صدر امن ترین پل در برابر زلزله تهران است
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  dcf58641a4fda01026f286b50755ce08.jpg] در چهار سال گذشته تمامی پل ها امن و ضد زلزله ساخته شده است كه نقطه اوج این پروژه ها پل جوادیه و صدر است چراكه آنچه در علم روز دنیا در حوزه مهندسی سازه و زلزله وجود دارد در این دو پل به کار گرفته شده است. [تصویر:  break.gif]
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: به صراحت می توانم بگویم پل صدر ۹۹ درصد در برا بر زلزله مقاوم است.
مازیار حسینی در گفت و گو با ایلنا، درباره میزان مقاومت پل صدر در برابر زلزله ، اظهار کرد: این پل یکی از بهترین محاسبات مهندسی سازه را دارد و من به دور از هرگونه نگاه صفر و یکی بلکه با غرور می گویم پل صدر برای زلزله احتمالی تهران طراحی شده و مقاوم است.
وی با بیان اینکه در این پروژه جزئیات و ریزه کاری هایی دیده می شود که در کمتر پروژه ای وجود دارد، تاکید کرد: در ساخت این پل از علم روز استفاده شده است و مهندسان ما از تمامی محاسبات اروپایی برای ساخت آن بهره گرفته اند همچنین سیستم کنترل کیفیت بسیار خوبی از مرحله تولید تا نصب در این پروژه وجود دارد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ستون های این پل در کارخانه ساخته می شود و این مساله کیفیت کار را افزایش می دهد، گفت: طراحی این پل به گونه ای است که تمامی ابعاد زلزله در آن رعایت شده و از تکنولوژی مناسب برای مقاوم سازی در برابر زلزله استفاده شده است. به صراحت می توانم بگویم پل صدر ۹۹ درصد در برا بر زلزله مقاوم است.
حسینی با اشاره به اینکه روند ساخت این پل بر اساس برنامه ریزی انجام شده است و در زمان تعیین شده نیز به بهره برداری می رسد، خاطر نشان کرد: در تونل صدر بتن با مقاومت ۵۰۰ کیلوگرم در هر سانتی متر مربع وجود دارد یعنی هر یک سانت آن ۱۰ کیسه سیمان را تحمل می کند.
وی درباره مقاومت پل جوادیه نیز افزود: در ساخت این پل نیز از تمامی تکنولوژی های روز استفاده شده است و در برابر زلزله تهران مقاوم و امن است.
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در چهار سال گذشته تمامی پل ها امن و ضد زلزله ساخته شده است كه نقطه اوج این پروژه ها پل جوادیه و صدر است چراكه آنچه در علم روز دنیا در حوزه مهندسی سازه و زلزله وجود دارد در این دو پل به کار گرفته شده است.
وی تاکید کرد : به صراحت می گویم که علاوه بر پل های ساخته شده در مدیریت شهری کنونی تمامی تونل های شهر تهران نیز امن هستند چراکه در زمان ساخت نهایت دقت به عمل آمده است و تمامی مصالح معتبر و استاندارد هستند.
[تصویر:  break.gif] خبرگزارى ايلنا (www.ilna.ir)