ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: موزه «لوور» صاحب دپارتمان هنر اسلامی می شود
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  0b1fb9d46a6c8243658c3302eb0b7efe.jpg]


موزه «لوور» به عنوان یكی از پنج موزه ی برتر جهان صاحب دپارتمان هنر اسلامی می شود.
مقامات موزه ی «لوور» در شهر پاریس از راه اندازی دپارتمان هنر اسلامی در این موزه در روزهای آتی خبر دادند.
این بخش از موزه ی لوور كه راه اندازی آن بزرگ ترین طرح توسعه این موزه پس از ساخت هرم شیشه ای آن در حدود دو دهه قبل به شمار می رود، از روزهای پایانی ماه جاری میلادی (سپتامبر) میزبان علاقه مندان بوده و در آن صدها اثر هنری از دوره ی اسلامی به نمایش درخواهند آمد.
موزه لوور به عنوان یكی از پنج موزه برتر جهان از نظر در اختیار داشتن آثار تاریخی و هنری منحصر به فرد، در سال ۲۰۱۱ میزبان حدود ۹ میلیون بازدید كننده بوده كه در این میان، نمایش آثاری از تمدن مصر باستان و هنر دوره ی رنسانس، نقش بسزایی در جذب بازدید كنندگان داشته اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این موزه كه طی سال های اخیر عنوان پربازدیدترین موزه ی جهان را به خود اختصاص داده، بیش از ۳۵ هزار اثر تاریخی و هنری در هشت بخش مختلف به نمایش درآمده است. از آثار تاریخی شاخص موزه ی لوور می توان به «لوح حمورابی» و تابلوی «مونالیزا» اشاره كرد.
ساختمان موزه ی لوور قبل از انقلاب کبیر فرانسه یکی از کاخ های سلطنتی بود که در آن آثار با ارزش هنری نگهداری می شد، اما پس از انقلاب کبیر فرانسه در سال ۱۷۹۳ تبدیل به موزه ی ملی فرانسه شد و طی سال ها بارها توسعه یافت.


منبع : خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)