ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: طرح جامع توسعۀ مشاغل تخصصی صنعت ساختمان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
برگزاری پودمان های آموزشی جهت احراز شایستگی حرفه ای در مشاغل تخصصی صنعت ساختمان
تغییرات سریع دنیای امروز و رقابتی شدن تمامی عرصه‌ها در بازارهای صنایع گوناگون، جوامع بشری را به سمت تخصص گرایی و تعمیق در فنون سوق داده است. در این راستا مأموریت اصلی پیشگامان جریان آموزش کشور، تربیت و هدایت نیروهای مستعد به سمت کارایی و اثر بخشی روزافزون، خواهد بود.
براساس همین رویکرد پس از ۱۴ سال فعالیت آموزشی و پژوهشی مستمر، و در پی اجرای موفقیت ‌آمیز طرح پرورش مدیران کارآمد در صنعت ساخت (CMBA)، خانه عمران اقدام به انجام مطالعات کارشناسی در جهت شناسایی نیازهای صنعت ساخت در زمینۀ توسعه منابع انسانی ماهر در سطوح مهندسان و تکنسین‌ها و تبیین انتظارات به حق کارفرمایان از فارغ التحصیلان دانشگاهی نموده است. با توجه به فاصلۀ زیاد خواسته‌های ضروری صاحبان بنگاه‌ها از توانمندی‌های محدود داوطلبان جویای کار، یقیناً آفرینش طرح‌هایی نو در جهت از بین بردن یا کاهش اثرات منفی این خلاء موجود در صنعت ساخت (به عنوان یکی از ارکان اصلی در رونق بخشیدن به اقتصاد کشور که دارای بزرگترین زنجیرﮤ نیروی انسانی می‌باشد) از ارزش‌ ملی و اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.
از این رو به نظر می‌رسد طرح جامع توسعۀ مشاغل تخصصی خانه عمران که بر پایۀ نگاه عمیق‌تر به شایستگی‌های مورد نیاز هر یک ازجایگاه های شغلی در صنعت ساخت تدوین گردیده، بتواند به عنوان یکی از مؤثرترین گامها در راستای تحقق شرایط یاد شده باشد.در این طرح علاوه بر کیفی کردن مشاغل موجود و عمق بخشیدن به هریک از زمینه‌های حرفه‌ای و نیز تحلیل شایستگی‌های مورد نیاز افراد هم در حوزه‌های نگرشی دانشی و هم در حوزه‌های رفتاری- مهارتی، با بنیان نهادن و تعریف برخی مشاغل نو، فرصت‌های مناسب‌تری در پیش روی کارشناسان و متخصصان قرار داده می‌شود. چه بسا در اثر گسترش این طرح، برخی ساختارهای جاری در نظام ساخت و ساز کشور نیز دستخوش تغییرات قابل ملاحظه گردد.
ماحصل طرح مذکور، طراحی ماژول‌ها یا پودمان های آموزشی متنوع متناسب با نیاز روز بازار کار می‌باشد که هر کدام منجر به یک شغل حرفه‌ای می‌گردد. به عبارت دیگر پس از تجزیه و تحلیل نیازهای حرفه‌ای صنعت و دسته بندی آنها، مشاغل مستقلی تعریف و متناسب با هر شغل حرفه‌ای با مشورت خبرگان هر حوزه به طور هوشمندانه دوره‌هـا و کارگاه‌هـای آمـوزشی متنـوع که در بر گیرنده تمامی شایستگی‌ها و توانمندی‌های مورد انتظار از شغل مورد نظر بوده پیش بینـی، و هر شغـل در قالب یک بستـه آمـوزشی جـامع (پودمان) ارائه گردیده است.
پودمان های آموزشی فاز یک:
۱- افسر ایمنی کارگاه‌های ساختمانی
۲- مجری حرفه‌ای تخریب و گودبرداری ساختمان
۳- کارشناس حرفه‌ای برنامه‌ریزی و کنترل پروژه
۴- نقشه بردار حرفه‌ای
۵- طراح حرفه‌ای معماری داخلی
۶- سرپرست حرفه‌ای کارگاه‌های ساختمانی
۷- مترور حرفه‌ای
۸- مجری حرفه‌ای سازه‌های نوین و صنعتی سازی
۹- مجری حرفه‌ای اسکلت فلزی
٠۱- مجری حرفه‌ای اسکلت بتن
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند به وب سایت
www.CJOBS.ir
مراجعه فرمایند