ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: مقاوم سازی در تهران در پایین ترین سطح کیفیت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: بازسازی و مقاوم سازی در تهران در پایین ترین حد ممکن در سطح تهران انجام می شود.

سید مهدی هاشمی رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در نشست خبری امضای تفاهم نامه همکاری باشگاه مهندسین و بانک انصار، با بیان اینکه از اواسط سال گذشته هیچ ساختمان مسکن مهری در کشور بدون نظارت سازمان مهندسی ساختمان کشورساخته نشده است، گفت: از اواسط سال گذشته هیچ ساختمانی نبوده که بدون نظارت سازمان نظام مهندسی احداث شود.

وی با اشاره به پدیده امضا فروشی در میان مشاغل گفت: این پدیده در بسیاری از مشاغل مطرح و د رمیان ناظران مهندس رایج تر شده است.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: در عملکرد مهندسان ناظر تخلف 2 درصدی مشاهده می شود که از اواخر سال گذشته برخورد جدی با تخلفات این مهندسان صورت می گیرد.

ابطال 70 پروانه نظام مهندسی در 9 ماه گذشته

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در ادامه یادآور شد: از خرداد ماه سال گذشته 70 مورد ابطال پروانه اشتغال و محرومیت های دوره ای و دائم برای مهندسان متخلف داشته ایم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: 91 مورد در 9 ماه گذشته پروانه اشتغال و 662 مورد آرای قطعی صادر شده است.

هاشمی با ابراز نگرانی از نوسازی بافت های فرسوده در تهران گفت: بازسازی و مقاوم سازی در تهران در پایین ترین حد ممکن در سطح تهران انجام می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در ادامه یادآور شد: در بحث نوسازی و مقاوم سازی باید از تجربیات دیگران استفاده شود.

50 سال عمر استاندارد ساختمان

هاشمی با بیان اینکه عمر ساختمان در ایران براساس استاندارد 50 سال و باید مقاوم در برابر زلزله 6 ریشتری باشد افزود: متاسفانه استفاده از مصالح غیر استاندارد موجب کاهش کیفیت وعمر ساختمان ها در کشور می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: براساس قانون هیچ پایان کاری بدون شناسنامه فنی وملکی نباید صادر شود در حالی که مشاهده می شود اغلب پایان کارهای ساختمان بدون شناسنامه فنی صادر می شود.