ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: آیین‌نامه قانون نظام مهندسی ساختمان بعد از ۲۰ سال هنوز تدوین نشده است
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

رییس کانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت: عمر قانون نظام مهندسی ساختمان ۲۰ سال است اما هنوز آیین نامه اجرایی آن تهیه و تدوین نشده است.



به گزارش معماری نیوز به نقل از فارس، ایرج رهبر در «همایش ملی مسایل حقوقی صنعت ساختمان در ایران» افزود: کانون سراسری انبوه سازان بدنبال تدوین آیین نامه اجرایی ماده 29 قانون نظام مهندسی است چرا که با گذشت 20 سال از تصویب قانون نظام مهندسی ساختمان هنوز آیین نامه اجرایی آن تهیه و تدوین نشده است.

وی به ورود افراد غیر متخصص به صنعت ساختمان اشاره کرد و اظهار داشت: ورود افراد غیرمتخصص به ساخت و ساز از جمله نگرانی های حوزه صنعت ساختمان است چرا که این موضوع نه تنها سرمایه های ملی را هدر می دهد بلکه موجب بروز یکسری مسایل حاد و پیچیده حقوقی در صنعت ساختمان خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه برای مسایل حقوقی صنعت ساختمان ارزش بیشتری قائل شویم، به طور قطع تا حدود زیادی مسایل و مشکلات مسکن و عرضه و تولید آن کاهش خواهد یافت.


برخی افراد به صرف داشتن سرمایه وارد ساخت و ساز می‌شوند

رهبر افزود: طی 50 یا 60 سال گذشته برخی از افراد تنها به صرف داشتن سرمایه، اجازه ورود به حوزه ساخت و ساز مسکن را پیدا کردند بدون اینکه هیچ گونه تخصصی در این زمینه داشته باشند.

رییس کانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت: یکی از اقداماتی که در دهه اخیر صورت گرفت تشکیل تشکلهای صنفی انبوه سازان بود تا جلوی ورود افراد غیر متخصص گرفته شود.

به گفته وی، قوانین مصوب در عرصه ساخت و ساز جوابگوی ساخت و سازهای کنونی است اما در اجرای قوانین عقب هستیم.
منبع : سایت خبری معماری نیوز