ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: ساخت برج مراقبتی با تفریحگاه مارپیچی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

نتیجه این سازه عجیب و غریب، ‌«تنوع گوگنهایم» یا «دیدگاهی از نخلستان» ، یك گردشگاه سه طبقه مارپیچ آهنی است.



[تصویر:  9264_634844498511740000_l.jpg]

اختصاصی معماری نیوز:

پس از سقوط یك درخت خرمای شش شاخه در مركز شهر DayaVieja در اسپانیا، به بهانه نگهداری ساختاری درخت ، طرح “El Mirador de la Palmera” را ارائه دادیم.

ما قصد داشتیم مركز شهر را به حصاری از باغستان‌ها متصل كنیم تا بازدیدكنندگان بتوانند محیط‌های چشم‌انداز را در تمام فصول مشاهده نمایند. به همین منظور برج مراقبتی با تفریحگاه ماریپیچی ساخته شد كه در یكی از خیابان‌های اصلی شهر با یك پل باریك دیدنی و جذاب به نقطه اوج می‌رسد.

“El Mirador de la Palmera” مناظر خیره‌كننده Vega Baja ، Rojales و La Marina را نشان می‌دهد.

[تصویر:  arq-10-%2001.jpg]

نتیجه این سازه عجیب و غریب، ‌«تنوع گوگنهایم» یا «دیدگاهی از نخلستان» ، یك گردشگاه سه طبقه مارپیچ آهنی است. در شهر DayaVieja، در سواحل جنوب غربی اسپانیا، شش درخت خرما از سیستم نگهداری خاص و فوق‌العاده‌ای برخوردارند.

ما این سازه را با میله‌های گرد در ابعاد 2، 4 و شش سانتی‌متر ساختیم كه نوعی بازی در برنامه طراحی سازه 3D بود. این بازی با بازنگاری و تعاریف قبلش 8 ماه طول كشید.

[تصویر:  arq-10-%2002.jpg]

از آنجا كه در ساخت این سازه به نسبت دیگر سیستم‌های نگهداری سنتی، از مصالح وفضای بیشتری استفاده شده و كارایی‌اش نیز بیشتر است ، مطمئناً بازدیدكنندگان بیشتری را به سمت درخت‌ها جذب می‌نماید. علاوه بر منظره زیبا و ساختار جالب، نظریه نقطه كانونی كردن درخت، مثالی از تفكر پایدار است كه معماری امروز بدان توجه خاصی دارد.

[تصویر:  arq-10-%2003.jpg]

این برج بیشتر شبیه به یك مسیر تفریحی مرتفع و پر پیچ و خم برای عابران پیاده می‌باشد. به جای سرعت، Mirador به شما چشم‌انداز 360 درجه‌ای از DayaVieja را پیشنهاد می‌نماید.“El Mirador de la Palmera” یك سازه دومنظوره، تفریحگاه مارپیچ وهمچنین برج مراقبت و حائل درختان خرما است.

[تصویر:  arq-10-%2004.jpg]
[تصویر:  arq-10-%2005.jpg]
[تصویر:  arq-10-%2006.jpg]
[تصویر:  arq-10-%2007.jpg]
[تصویر:  arq-10-%2008.jpg]




منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز - ترجمه : سمیه پیلوار