ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: برنامه ریزی شهری و منطقه ای یا مطالعات معماری.کمککککککککک
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سلام بچه ها به نظر شما برای انتخاب گرایش ارشد ازبین برنامه ریزی شهر و مطالعات معماری ایران کدوم رشته بهتره؟واینکه شانس قبولی توی کدوم رشته احتمال قبولی بیشترره؟و همچنین اینده کاری کمکم برسونیددددد.کمکککککککککک181818182626262626
(۱۳۹۱-۷-۱۲، ۰۶:۲۲ عصر)mozafari نوشته است: [ -> ]سلام بچه ها به نظر شما برای انتخاب گرایش ارشد ازبین برنامه ریزی شهر و مطالعات معماری ایران کدوم رشته بهتره؟واینکه شانس قبولی توی کدوم رشته احتمال قبولی بیشترره؟و همچنین اینده کاری کمکم برسونیددددد.کمکککککککککک181818182626262626


این پاسخ سوال شماست که پیام خصوصی فرستاده بودید . اینجا گذاشتمش تا تا کسانی که سوال مشابه دارن بهشون کمکی بشه .


سوال شما :
ازمون مرحله دوم برنامه ریزی شهری دقیقا به چه شکله؟یعنی باید طراحی کنیم واسکیس داره؟یا اینکه توی مرحله دومش مثلا سوال میدن و ما باید توضیح بدیم /؟واگه اسکیس داره به چه شکله ممنونم .


پاسخ :
آزمون مرحله 2 به دو قسمت تقسیم میشه . تحلیل و ارائه طرح .
تحلیل که هم محاسبات داره و هم توضیح و شرح مساله در حیطه شهرسازی و برنامه ریزی شهری و منطقه ای که برای این بخش باید مقالات و کتب تخصصی زیادی خونده باشید و در جریان اخبار و موصبات شهرسازی قرار داشته باشید .


قسمت دومش که بین بچه های شهرسازی به اسکیس معروفه رو هم اکثرا در کارگاه های شهرسازی در دانشگاه ها و طرح 5 و 3 و 4 شهرسازی آموزش میدن البته جدیدا در موسسات کنکوری هم آموزش میدن . اسکیس ما شبیه طرح نقشه کلی شهر و شهرک و محدوده است و بعدشم نقشه هایی با مقیاسی که جزئیاتبیشتری رو نشون میدن ترسیم میشه .
ولی مراحل آزمون به نحوه طراحی سوال خیلی وابسته است .



در مورد مطالعات معماری بنده اطلاعی ندارم که چی هستش . ولی با توجه به توضیحاتم درباره برنامه ریزی شهری فکر کنم نیمی از مسئله براتون روشن شده باشه .
موفق باشید .