ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: ۱۹کودک مشهدی بر اثر حادثه پله برقی مجروح شدند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

۱۹ کودک و ۲ مربی مشهدی روز گذشته بر اثر حادثه پله برقی پل عابر پیاده مجروح شدند.



سرپرست ایستگاه ۳ آتش نشانی مشهد روز گذشته در گفت وگو با خراسان، درباره جزئیات این حادثه اظهار داشت: این حادثه ساعت ۱۰ و ۳۹دقیقه به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و آتش نشانان ۴دقیقه بعد به محل رسیدند. محسن اسدی افزود: پس از رسیدن آتش نشانان، مشخص شد که لباس تعدادی از پسران دبستانی که در حال استفاده از پله برقی پل عابر پیاده انتهای بولوار سجاد مشهد بودند، به علت ازدحام، در دندانه های پله برقی گیر کرده و این امر باعث افتادن آن ها شده است. وی با اشاره به ازدحام کودکان دبستانی روی پله برقی، ادامه داد: در حرکت بودن پله برقی، باعث افتادن کودکان روی هم و برخورد سر و بدن آنان به لبه های پله برقی شده بود.

سرپرست ایستگاه ۳آتش نشانی مشهد اضافه کرد: متاسفانه تعدادی از مردم حاضر در محل، قبل از رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل حادثه اقدام به خارج کردن کودکان از میان پله برقی کرده بودند که ممکن بود این کار آنان باعث وارد شدن صدمه بیشتر به کودکان شود. وی با بیان این که علت اصلی حادثه در دست بررسی است، ادامه داد: بچه ها روی پله برقی ازدحام کرده بودند. اسدی اظهار داشت: آتش نشانان تا قبل از رسیدن نیروهای اورژانس، زخم های سطحی کودکان حادثه دیده را پانسمان کردند و کودکانی را که وضعیت چندان مطلوبی نداشتند با استفاده از «بسکت نجات »تحویل نیروهای اورژانس دادند.

وی از شهروندان خواست تا در زمان وقوع چنین حوادثی، از هرگونه اقدامی خودداری کنند و با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و نیز اورژانس تماس بگیرند. رئیس اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز که خود در محل حاضر شده بود به خبرنگار ما گفت: پس از اعلام حادثه ۸دستگاه آمبولانس به همراه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند. دکترمحمدرضا مهری افزود: نیروهای اورژانس ۲۱ مصدوم این حادثه، شامل ۱۹کودک ابتدایی و ۲ مربی آنان را به سه بیمارستان امدادی، فارابی و امام رضا(ع) منتقل کردند.

وی با بیان این که وسایل نقلیه شخصی نیز تعدادی از کودکان مجروح در این حادثه را به مراکز درمانی منتقل کردند، ادامه داد: حال عمومی مصدومان این حادثه عمدتاً مطلوب است. در همین حال، دکتربیرجندی نژاد، رئیس بیمارستان شهیدکامیاب (امدادی) مشهد به خبرنگار ما گفت: ۷مصدوم این حادثه به بیمارستان شهیدکامیاب منتقل شده اند که حال عمومی آن ها مطلوب است.

منبع : سایت خبری معماری نیوز