ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: رونمایی طرح رنزوپیانو برای موزه کیمبل
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سال پیش موزه هنر کیمبل فورت ورث در راستای توسعه اصلی به منظور گردهمایی هرچه سریعتر کارشناسان خبره، مهندسان معمار و عموم مردم، فراخوان داد.شعار این گردهمایی چنین بود" به شاهکار لوئی کان دست نزنید " . اما به سرعت کیمبل این ایده را ترک کرد و اکنون طرح جدید 70 میلیون دلاری رنزو پیانو برای توسعه موزه کیمبل نمایان شده است.
طرح دارای دو طبقه فولادی است و کلاه فرنگی شیشه ای از سمت غرب، کل موزه کنونی که در سال 1972 افتتاح شده را پوشانده است. کاربرد کلاه فرنگی در ابتدا برای نمایشگاه موقتی، دوبرابر شدن فضای گالری و اختصاص یافتن به ساختمان اصلی می باشد.

[تصویر:  10-2.jpg]

[تصویر:  10-1.jpg]

در سمت دیگر گالری ها فضایی به وسعت 90000 فوت مربع که شامل استودیوها، اتاقهای درس، کتابخانه و یک سالن اجتماعات خواهد بود، قرار می گیرند.
میهمانان از وسط یک پارکینگ زیرزمینی وارد و سپس بتدریج مسیری را از وسط چمنزار، درختان کهنسال و چشمه ها به طرف ساختمان اصلی به صورت حرکت دسته جمعی از طبیعت به سمت هنر طی خواهند کرد.
کای فورتسون، رئیس جمهور، سرمایه گذار موزه می گوید: "من از طرح پیانو و مسیر نمادین آن لذت می برم چون او گذشته و آینده کیمبل را بهم پیوند داده است."
بیشتر جزئیات طرح بصورت روکش فلزی و ترکیبات سبز هستند. انتظار می رود ساختمان در سال 2010 شروع و سال 2012 افتتاح گردد.

[تصویر:  10-3.jpg]

منبع:
سایت آرک نویز
[/font]