ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: انبار نگهداری از فیلم نیتراتیو استاتی BFI
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

این ساختمان اولین ساختمان در نوع خودش است که تعداد زیادی از فیلم‌ها را در شرایط سرد و خشک نگهداری می‌نماید.



[تصویر:  9420_634857443296780000_l.jpg] معماری نیوز: پاییز امسال، انستیتوی فیلم بریتانیایی (BFI) به مرحله مهمی از زندگیش در تاریخ حفظ میراث فیلم کشورش رسید.
ساختمان جدید پیشگام، آماده نشان دادن مجموعه‌ای از تمام فیلمهای استاتی و نیتراتی در محیطی کنترل شده و شرایط ایده‌آل برای حفظ طولانی مدت از این مواد گرانبها و آسیب‌پذیر می‌باشد.

در این ساختمان تاریخ حرکت تصاویر در بریتانیا از دوران پیش از سینما تا به حال نشان داده می‌شود. این مجموعه در دو بخش نگهداری می‌شود: ساختمان جدید مجموعه را به سایت موجود در Warwickshire مرتبط می‌سازد.

[تصویر:  edmundsumner%2001.jpg]

ساختمان توسط معماران Edward Cullinan طراحی شده که با مطالعه امکان‌سنجی دقیق به این نتیجه رسیدند که ساختمان‌های آرشیو موجود BFI نمی‌تواند به طور مناسب به روز رسانی شود و اینکه امکانات انبار جدید برای جا دادن تمام مواد نیتراتی و استاتی که می‌بایست در اولین فرصت ساخته شوند، مناسب است.

آخرین راه حل تکنیکی در نتیجه تحقیقات گسترده و همکاری بین معماران، مهندسان، کارشناسان فیلم و BFI برای پیدا کردن بهترین روش برای نگهداری چنین مجموعه عظیمی از فیلم پایدار برای پنجاه سال آینده و فراتر از آن بود.

در فضایی به مساحت 3000 مترمربع، این ساختمان بزرگ با دمای زیر صفرش گنجایش نگهداری از 460000 حلقه فیلم در شرایط 5ـ درجه و رطوبت 35% را داراست و علاوه بر این، شرایط موجود در ساختمان باعث بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز می‌شوند.

[تصویر:  edmundsumner%2003.jpg]

پانلهای بتنی از پیش ساخته شده جرم حرارتی مورد نیاز برای محدود کردن نوسانات دما را تأمین می‌نمایند.

این ساختمان ساده، دارای 30 محفظه برای فیلم نیتراتی و 6 محفظه برای فیلم استاتی، به شرایط خاص به میزان نشت هوای بسیار کم نیاز دارد و می‌بایست در برابر شرایط بعید آتش گرفتن فیلم نیتراتی مقاوم باشد.

تمام آزمایشات با دقت بسیار بالا صورت گرفت تا مطمئن شدیم که ساختمان تمام شرایط برای نگهداری از فیلم‌ها نظیر دمای زیرصفر، رطوبت پایین و پیشگیری از آتش‌سوزی را داراست.

این ساختمان اولین ساختمان در نوع خودش است که تعداد زیادی از فیلم‌ها را در شرایط سرد و خشک نگهداری می‌نماید. همچنین به خاطر ویژگیهای پایدارش، درجه عالی BREEAM را دریافت خواهد کرد.

[تصویر:  edmundsumner%2002.jpg]
[تصویر:  edmundsumner%2004.jpg]
[تصویر:  edmundsumner%2005.jpg]
[تصویر:  edmundsumner%2006.jpg]
[تصویر:  edmundsumner%2007.jpg]
[تصویر:  edmundsumner%2008.jpg]
[تصویر:  edmundsumner%2009.jpg]
[تصویر:  edmundsumner%2010.jpg]
[تصویر:  edmundsumner%2011.jpg]
[تصویر:  edmundsumner%2012.jpg]
[تصویر:  edmundsumner%2013.jpg]
[تصویر:  edmundsumner%2014.jpg]




منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز