ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: ساختمان نمک/ کاری از گروه معماری Acton Ostry
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

ساختمان Salt بنایی تاریخی و نمادین است که در جنوب شرقی خلیج False Creek ونکوور بنا شده است.



[تصویر:  9429_634858352301520000_l.jpg]
معماری نیوز: ساختمان Salt بنایی تاریخی و نمادین است که در جنوب شرقی خلیج False Creek ونکوور بنا شده است.

ساختار اسکله قدیمی نمایانگر میراث گذشته کاری عمیق این منطقه صنعتی است که زمانی مقر سازندگان کشتی، آهنگران و چوب‌برها بوده است. ساختمان نمک که در دهه 1930 ساخته شد، اساساً مکانی به منظور تصفیه نمک دریایی بود که توسط کشتی از سانفرانسیسکو آورده می‌شد.

[تصویر:  -mainimagesalt-long-span-timber-trusses%2001.jpg]

مرمت و بازسازی ساختمان نمک فرصت نادری برای استفاده مجدد مناسب از اجزای یکپارچه ساختمان و حفظ میراث با شیوه‌های ساختمان پایدار بود. یکی دیگر از اهداف این پروژه بازسازی و ترمیم پوسته و بالا بردن کیفیت ساختمان و همسطح کردن آن با سازه‌های خیابان مجاور بود تا بتوان از آن به عنوان محل اجتماع ورزشکاران از اقصی نقاط جهان برای مسابقات زمستانی 2010 ونکوور استفاده کرد.

[تصویر:  -mainimagesalt-long-span-timber-trusses%2002.jpg]

در حال حاضر ساختمان نمک در حال تغییر و تحولات دیگری نظیر ادغام رستوران، قهوه‌خانه و نانوایی با ساختاری سنتی است. عمومی کردن این مکان یادآور تاریخ ساختمان نمک و میراث منحصر به فرد گذشته کاری غنی صنعتگران این منطقه خواهد بود.

ساختمان نمک یکی از پروژه‌های تاریخی به جا مانده در کانادا است که هدفش دریافت گواهی تحت لیسانس LEED Core و Shell است. ساختمان نمک به تسهیلات انرژی مجاور پیوسته و از پساب فاضلاب، گرما را احیا کرده و سیستم گرمایش تابشی ساختمان را تأمین می‌نماید. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ساختمان نمک 1400 گیگاژول انرژی ذخیره کرده و از تولید سالانه بیش از 150 تن دی‌اکسید کربن جلوگیری می‌کند. از بیش از 75% فضای موجود ساختمان استفاده و به روز شد.

[تصویر:  -mainimagesalt-long-span-timber-trusses%2003.jpg]
[تصویر:  -mainimagesalt-long-span-timber-trusses%2004.jpg]
[تصویر:  -mainimagesalt-long-span-timber-trusses%2005.jpg]



منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز