ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: دکوراسیون اتاق كار
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
از آنجا که بیشتر ساعات روز خود را در محل کار و در اتاقی كوچك به سر می‌برید، لازم است آن را مانند خانه خود تزئین كنيد. توصیه‌های زیر می‌تواند در دکوراسیون اتاق کار، راهگشاي شما باشد.
[تصویر:  manzel.jpg]
[تصویر:  78137_369.jpg]
از آنجا که بیشتر ساعات روز خود را در محل کار و در اتاقی كوچك به سر می‌برید، لازم است آن را مانند خانه خود تزئین كنيد. توصیه‌های زیر می‌تواند در دکوراسیون اتاق کار، راهگشاي شما باشد.

طرح رنگی
طرحی رنگی برای فضای کار خود انتخاب كنید. کار را با انتخاب رنگ اصلی غالب و رنگی فرعی شروع کنید. به‌طور مثال، رنگ قرمز را به‌عنوان رنگ اصلی غالب و رنگ بنفش را به‌عنوان رنگ فرعی انتخاب کنید. بهتر است که دفتر خود را با وسایلی به رنگ قرمز تزئین کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید از لیوان قهوه‌خوری قرمز، فایل‌های قرمز، جاکتابی قرمز، دستگاه پانچ یا پوشه‌های قرمز استفاده کنید. برای رنگ فرعی نیز می‌توانید لوازم کوچک‌تر دفتر از جمله خودکار، گیره کاغذی و ماشین دوخت (منگنه) را به رنگ بنفش بکار ببرید.
سعی کنید از لوازمی استفاده کنید که هر دو رنگ اصلی و فرعی را با هم داشته باشد. قاب عکسی قرمز با راه‌های بنفش، نقاشی کوچک که در آن از رنگ‌های قرمز و بنفش به تناسب استفاده شده باشد یا حتی زيرليواني با گل‌های بنفش، نمونه‌هایی از این ترکیب است.

نظم و سازماندهی
بهترین کاری که برای تزئین دفتر خود می‌توانید انجام دهید، مرتب و منظم نگه داشتن آن است. به روش‌هاي خلاقانه براي سازماندهي محيط كار فكر كنيد، اما سعی کنید که بیشتر سطح میز کار شما خالی بماند.

محیط کاری خود را حرفه‌اي كنيد
تعدادی اندک از وسایل شخصی خود را از خانه به محل کار منتقل کنید. قاب عکسی خانوادگي برای قرار دادن روی میز کافی است. فراموش نکنید که دفتر کار شما باید شکل حرفه‌ای خود را داشته باشد.

زمان طولانی براي خريد لوازم دفتر هدر ندهيد
شما می‌توانید با استفاده از کاتالوگ‌های لوازم دفتری، فروشگاه‌های بزرگ لوازم دفتری و نیز از طریق آنلاین، وسایل مورد نیاز خود را پیدا کنید. در حال حاضر، بسیاری از فروشگاه‌های مبلمان، مبلمان دفتری نیز دارند. وسايلي را انتخاب كنيد كه با سبك كار شما نیز هماهنگ باشد.

گياه سبز
گلداني از گياهان استوايي مي‌تواند روحيه شما را هنگام كار بالا ببرد و رنگ سبز زنده را به فضاي كار شما وارد ‌كند.

نورپردازي
منبع نوري كه براي فضاي خود در نظر مي‌گيريد، چه عمودي، چه افقي يا نقطه‌اي بايد به‌صورت رشته‌اي و باريك باشد تا براي كار ديگران مزاحمت ايجاد نكند. رنگ نور انتخابي را مي‌توانيد به صورت فصلي عوض كنيد. رنگ نارنجي و قرمز براي پاييز و زمستان، رنگ صورتي و سبز براي بهار و آبي براي تابستان، انتخابی مناسب است.

لبه بالايي پارتيشن‌ها
اگر در اتاقكي مشغول به كار هستيد كه با پارتيشن از ديگر فضا‌ها جدا شده است، به فكر تزئين سطح رويی اين پارتيشن باشيد. اين كار را مي‌توانيد با گياهان سبز، آويز‌هاي تزئيني و .... انجام دهيد.