ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: پل بندرگاه اوکلند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

در این طرح مسیر مشترکی برای دوچرخه سواران و افراد پیاده با رعایت نکات ایمنی طراحی شده است.

[تصویر:  5576_634511594241718750_l.jpg]
در شهرهای موفق در سرتا سر جهان، اکثریت مردم اتومبیل هایشان را ترک می کنند و به سمت وسایل نقلیه سالم مانند دوچرخه و یا ورزش پیاده روی روی می آورند.

در ژانویه سال 2010 گروه معماری Copeland اقدام به طراحی پل بندرگاه اوکلند نمود و مسیری ویژه و اختصاصی برای پیاده روی و دوچرخه سواری به وجود آمد. هدف از این پروژه، گسترش استفاده از دوچرخه و فرهنگ سازی در بین عموم مردم برای پیاده روی و ترک عادت استفاده مداوم از اتومبیل بود.

[تصویر:  archdaily-images-page-1.jpg]

در این طرح مسیر مشترکی برای دوچرخه سواران و افراد پیاده با رعایت نکات ایمنی طراحی شده است. این اقدام باعث کاهش میزان قابل توجهی از هزینه تمام شده در پروژه شده است.

[تصویر:  archdaily-images-page-2.jpg]

عبور و مرور از روی پل اوکلند توسط سیستم الکترونیکی بسیار پیشرفته ای کنترل و مدیریت می شود و بارگزاری پل و ظرفیت موجود بر روی آن محاسبه می شود.

[تصویر:  archdaily-images-page-3.jpg]

محل عبور اتومبیل توسط موانع فیزیکی از مسیر ویژه دوچرخه و پیاده جدا شده است و بدین گونه امنیت و ایمنی کاربران کاملا حفظ شده است. طراحی آیرودینامیک پل و شیب موجود در آن، هرگونه مقاومت در مقابل بارهای اضافی را به حداقل رسانده و باعث سهولت در عبور و مرور می شود. این اقدام علاوه بر کاهش آلودگی هوا و کاهش انتشار کربن و ایجاد فضای دوستدار محیط زیست، منافع قابل ملاحظه ی تفریحی و اقتصادی را برای کلیه اهالی اوکلند به ارمغان می آورد.

[تصویر:  archdaily-images-page-4.jpg]
[تصویر:  archdaily-images-page-5.jpg]
[تصویر:  archdaily-images-page-6.jpg]
[تصویر:  archdaily-images-page-7.jpg]



منبع: سایت خبری معماری نیوز