ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: فروشگاه نیل بارت در توکيو، ژاپن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

کانسپت شعبه اصلی این فروشگاه در ژاپن بر اساس قطعه مینیمال brand`s fashion design و صفحات موازی هم که از یک نقطه ثابت شروع شده و روی هم تا شده اند شکل گرفته است که علاوه بر تعریف یک فضا باعث ایجاد کریدورهای منحى شكلى شده که به مشتریان اجازه می دهد فضا را در مسیرهای متعدد تجربه کنند.
قرار گیری خطی مبلمان، فضایی را بوجود اورده که از یک راهروی باریک به فضای عریض تر می رسد. بوسیله دو المان تندیس گونه جایی که یک توده فشرده از صفحات باز شده و چین خورده اند قفسه ها و فضای نشستن فرم گرفته اند. ازپیچهای بوجود آمده برای نمایش کلکسیونی از لوازم Neil Barrett استفاده شده است. ایده شکل گیری فضا که بر اساس کاراکتر های مکمل و دوتایی با الهام از تفاوت مرد و زن بوجود آمده در طراحی مبلمان از طریق زبانی ساده و استفاده از مصالح متضاد انعکاس پیدا کرده است.
قطعات مبلمان طبقه همکف بصورتی قدرتمند یا مردانه والبته با فرمی پویا طراحى شده و در طبقه دوم ظرافت و زنانگی را از طریق خطوط سیال بدنه و دید های پرسپکتیوی مختلف و طراحی با فرم های نرم تر و سرزنده تر نشان داده است. قطعات مبلمان با سطوح صاف و صیقلی در برابر صفحات بتنی زیبا و روی کف صیقلی سیاه قرار گرفته و صفحات بوسیله مفصل هایی که آماده اتصال هستند با یکدیگر ترکیب شده اند.


[تصویر:  neilbarrett-01.jpg]

[تصویر:  neilbarrett-04.jpg]


[تصویر:  neilbarrett-11.jpg]


[font=tahoma]منبع:
سایت آرک نویز
[/font]