ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: دکوراسیون خاكستري و همه زیبایی هایش
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  28844_298.jpg]

بسياري از مردم علاقه زيادي به طيف رنگي خاكستري داشته و دوست دارند بخشي از اتاق، محل كار يا خانه خود را به اين رنگ اختصاص دهند اما غالب اين افراد از ترس آن‌كه اين رنگ، اتاق يا خانه آن‌ها را كوچك و تيره كند نگران هستند و همين مسئله موجب مي‌شود تا از علاقه خود دست كشيده و از اين رنگ براي رنگ آميزي محل زندگي شان بي‌بهره بمانند. درصورتي كه اگر از طيف‌هاي مناسب اين رنگ براي جلوه دادن به محل زندگي خود استفاده كنيد به شرط آن‌كه مبلمان متناسب و ترجيحا روشن براي دكوراسيون منزل‌تان انتخاب كنيد با خانه‌اي كاملا رويايي و ويژه روبه‌رو خواهيد بود كه در نگاه اول هر بيننده‌اي را به‌خود مجذوب مي‌كند.


[تصویر:  28845_596.jpg]
به سبك آرتيست‌ها
استفاده از رنگ خاكستري براي اتاق نشيمن بايد با ظرافت خاصي صورت گيرد. بهتر است براي رنگ آميزي ديوارهاي اتاق نشيمن به رنگ خاكستري از 2 طيف رنگي بسيار روشن و روشن آن استفاده كنيد. به اين ترتيب كه 2 ديوار اتاق نشيمن را از رنگ روشن‌تر و ديوارهاي باقي مانده را با رنگ روشن رنگ آميزي كنيد يا درصورت تمايل از تركيبي از اين 2 رنگ براي رنگ آميزي ديوارها كمك بگيريد به‌طوري كه اين تركيب هماهنگي خاصي با نوع دكوراسيون و زينت آلات اتاق و محل زندگي‌تان داشته باشد. اين اتاق نشيمن نه تنها كوچك و تاريك نخواهد شد بلكه جلوه‌اي بسيار خاص پيدا خواهد كرد به‌ويژه اگر با مبل‌مان سفيد رنگ تكميل شده باشد.


[تصویر:  28846_847.jpg]
پذيرايي قديمي و زيبا با خاكستري
رنگ خاكستري يكي از گزينه‌هاي مناسب براي اتاق پذيرايي است. به‌ويژه وقتي از 2طيف روشن و تيره آن براي افزايش فضا و نماي اتاق مورد استفاده قرار گيرد. براي اين منظور بهتر است سه چهارم ارتفاع ديوار را با رنگ خاكستري تيره و يك چهارم باقي مانده را با رنگ خاكستري بسيار روشن كه متمايل به سفيد است، رنگ آميزي كنيد. مي‌توانيد براي مبلمان و ميز ناهارخوري از رنگ‌هاي سفيد، قهوه‌اي و رنگ چوب استفاده كنيد. بهتر است دكوري‌هايي كه در اين اتاق مورد استفاده قرار مي‌دهيد خاكستري بسيار روشن متمايل به سفيد يا سفيد باشد.


[تصویر:  28848_390.jpg]
آرام و طبيعي
با استفاده از طيف‌هاي مختلف رنگ خاكستري در خانه مي‌توانيد خانه‌اي قديمي به سبك عكس‌هاي سياه و سفيد قديمي داشته باشيد. خانه‌اي كه در آن آرامش، امنيت و آسودگي را تجربه كنيد. براي اين منظور مي‌توانيد با استفاده از رنگ خاكستري و قابليت آن در سايه و روشن زدن به ديوار يا با توجه به خاصيت آن در ارائه طرح‌هاي سياه و سفيد يكي از ديوارهاي اتاق نشيمن خود را با طراحي سياه قلم در بستر رنگ خاكستري زيبا كنيد. دقت داشته باشيد كه تنها يكي ازديوارها را طراحي كنيد و 3 ديوار باقي مانده را با رنگ خاكستري و به‌صورت ساده رنگ آميزي كنيد.


[تصویر:  28847_755.jpg]
زيبايي با خاكستري و سفيد
استفاده از تركيب رنگي خاكستري و سفيد در دكوراسيون خانه بسيار زيبا و دلنشين است. اين تركيب از جمله هارموني‌هايي است كه كمتر دل انسان را مي‌زند و مي‌توان سال‌ها از آن استفاده كرد. براي استفاده از اين تركيب پيشنهاد ما اين است كه از دكوري‌هاي خاكستري طيف‌هاي مختلف استفاده كنيد. به‌عنوان مثال از بلورهاي خاكستري روشن با طرح‌هاي فيروزه‌اي براي افزايش زيبايي بوفه خود استفاده كرده يا از دكوري‌هاي فيروزه‌اي به تنهايي استفاده كنيد. مي‌توانيد براي افزايش زيبايي مبلمان‌تان از كوسن‌هاي خاكستري رنگ استفاده كنيد.