ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی ناهنجاری های اجتماعی را کاهش می دهد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری: ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی ناهنجاری های اجتماعی را کاهش می دهد
مدیر کل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: ساماندهی و کنترل معضل حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر رسمی موجب کاهش نارسایی ها و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری؛ سید محمد عطا رحمانی آبیدر در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان با بیان اینکه ساماندهی و کنترل معضل حاشیه نشینی و سکونت گاه های غیر رسمی موجب کاهش نارسایی ها و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه خواهد شد، اظهار داشت: اجرای برنامه بلند مدت در جامعه بدون درنظر گرفتن معضلات ناشی از گسترش پدیده ناهنجار حاشیه نشینی در جوامع امروزی امکان پذیر نیست.
وی افزود: ساخت و سازهای غیر قانونی و توسعه سکونت گاه های غیر رسمی بسیاری از خدمات اجتماعی و رفاهی و بهداشتی را به این مناطق با مشکل مواجه می کند و به دلیل عدم پیش بینی زیر ساخت های زندگی در این مناطق از سوی مسئولان شهری معمولا کمبودها و نارسایی هایی وجود دارد.
رحمانی آبیدر خاطر نشان کرد: حاشیه نشینی هزینه های فراوانی را بر جامعه وارد می کند و براجرای برنامه های توسعه پایدار اجتماعی آثار منفی و نامطلوبی دارد.
وی ابراز داشت: در استان کردستان نیر به دلیل وجود شرایط خاص اجتماعی و فرهنگی متاسفانه در چند سال اخیر در اطراف مناطق شهری استان شاهد توسعه نواحی حاشیه نشینی و سکونت گاه های غیر رسمی هستیم که باید تدابیر لازم برای ساماندهی آنها به اجرا در آید.
مدیر کل امور اجتماعی استان تصریح کرد: با توجه به حساس بودن مقوله فرهنگی و اجتماعی در سالم سازی جامعه توانمندسازی سکونت گاه های غیر رسمی و کاهش معضلات اجتماعی این مناطق زمینه ساز کاهش جرائم و آسیب های پنهان و آشکار اجتماعی و فرهنگی جامعه می شود 30/1/1391.