ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: دومین کنفرانس ملی «سازه، زلزله، ژئوتکنیک»
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دومین کنفرانس ملی «سازه، زلزله، ژئوتکنیک»، دهم آذر ماه امسال با همکاری مرکز ملی مقاوم سازی ایران در موسسه دانشگاهی پردیسان فریدونکنار مازندران برگزار می‌شود.

ایران مانند ژاپن و نیوزیلند از جمله کشورهایی است که تمامی مناطق آن لرزه خیز بوده و هر از چندگاهی خسارتهای سنگین مالی و جانی را در این رابطه متحمل شده است. نه می‌توان از وقوع زمین لرزه جلوگیری کرد و نه می‌توان مکان و زمان وقوع و بزرگی و شدت آن را دقیقا پیش‌بینی کرد.
بنابراین تنها راه منطقی برای کاهش خطرات و ایمن ماندن از خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله، آموزش و افزایش دانش فنی و رعایت ضوابط فنی در تمام مراحل طراحی و نظارت و اجرای ساختمانها است. دومین کنفرانس ملی «سازه، زلزله، ژئوتکنیک» در راستای ادای دین دانشگاه‌های کشور نسبت به ارتقای دانش در زمینه مهندسی عمران و زلزله برگزار می‌شود.
محورهای این کنفرانس را «دینامیک سازه‌ها-مهندسی زلزله-زلزله شناسی»، «آسیب پذیری و مقاوم سازی لرزه‌ای»، «تحلیل خطر زلزله و ژئوتکنیک لرزه‌ای»، «بهسازی لرزه‌ای ساختمان‌های موجود»، «سازه»، «سازه‌های هیدرولیکی و دریایی»، «مهندسی محیط زیست»، «ژئوتکنیک»، «مدیریت ساخت» و «فناوری نوین در مواد و مصالح ساختمانی» تشکیل می‌دهند.
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی http://conference.heip.ac.irمراجعه کرده و یا با تلفکس ۰۱۱۲۵۲۳۴۵۸۶ تماس بگیرند.