ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: ۱۰ هزار رشته محل در کنکور حذف می‌شود
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

فرهیختگان آنلاین: یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حذف ۱۰ هزار رشته محل در کنکور خبر داد.

رضا صابری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بررسی موضوع حذف کنکور گفت: در این زمینه بحث عمده در مورد رشته محل‌های دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی، آزاد، پیام‌نور و غیرانتفاعی است که نیازمند پذیرش دانشجو از طریق کنکور نیست.

وی با بیان اینکه یکی از پایه‌های اصلی طرح سنجش و پذیرش دانشجو، گام برداشتن در مسیر حذف کنکور است اظهار کرد: در کار گروهی که براساس قانون سال ۸۶ مجلس در وزارت علوم با حضور مسوولان وزارت بهداشت، درمان و‌آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد، وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده این موضوع در قالب همان کارگروه مورد بررسی قرار گرفته، اما نیازمند تصمیم نهایی است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: اگر این مسئله نهایی شود در کشور یک کنکور وجود خواهد داشت و دانشگاه آزاد کنکور مستقلی ندارد.

صابری با بیان اینکه در حال حاضر براساس همین طرح ۱۰ هزار رشته محل شامل حذف کنکور می‌شود گفت: این تعداد یک سوم رشته محل‌های کشور است؛ در واقع در کشور دارای ۳۰ هزار رشته محل هستیم.

وی در ادامه گفت: براساس همین شرایط افراد چنانچه که تمایل داشته باشند در رشته مورد علاقه خود با ارائه مدرک پیش‌دانشگاهی ثبت‌نام می‌کنند.