ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: معمار اتریشی: معماری هر شهر معرف آن شهر می باشد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
وولشه شایا ، معمار اتریشیˈدر مراسم افتتاحیه همایش بررسی روند معماری و طراحی شهری در اروپا ، گفت: معماری قدیمی و تاریخی، جزئی از فرهنگ و میراث هر جامعه است.
به گزارش بنانیوز (*****) وی اظهارداشت : شهر اصفهان در ایران به عنوان نمونه دارای معماری منحصر به فردی است که معرف این شهر است.هنوز هم نمونه های زیادی در سراسر دنیا به چشم می خورد که به معماری قدیمی و تاریخی به عنوان جزئی از فرهنگ و میراث توجه نمی شود.
این معمار اتریشی اظهارداشت: ایده شهر هزاران سال قدمت دارد و در بسیاری از قسمت های جهان مثل چین، شرق، اروپا و آمریکای جنوبی هنوز نشانه هایی از شهرنشینی های اولیه وجود دارد.
وی افزود: در بسیاری از موارد نه تنها زیرساخت های اولیه شهری هنوز مورد استفاده می باشند بلکه بسیاری از آنها پایه و اساس معروف ترین شهرهای بزرگ روی زمین هستند.
وی با بیان اینکه هر نسل و هر دوره باید شانس دوباره اندیشیدن در خصوص برپا کردن شهرهای نو را داشته باشند، افزود: متاسفانه گاهی اوقات دانش و قدرت جمعی به یک فرهنگ بی خبری و ویرانگری تبدیل می شود.
این معمار اتریشی در خصوص مقوله بازسازی گفت: یک بنا را نمی توان تنها نوسازی و بازسازی کرد بلکه باید برای طراحی آن، از منظر و چشم انداز اطراف آن بنا استفاده کرد.
وی ادامه داد: الهام گرفتن از عناصر طبیعت برای طراحی یک اثر معماری کافی نیست و معمار باید در طراحی یک اثر معماری، ارتباط خوبی با بنا برقرار کند.
لازم به ذکر است ، نخستین همایش بررسی روند معماری و طراحی شهری در اروپا، با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی امروز در دانشگاه خیام مشهد به مدت یک روز برگزار شد.
[تصویر:  91-9-12-03.gif]
سلام

خرف آقای وولشه شایا کاملاً متین است. اما به نظر من

در بعضی از شهرهای ایران آن معماری قدیمی و تاریخی که از گذشته

در یاد و خاطرمان بوده است، کم کم در حال فراموشی است.......