ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: فضای آرامش بخش یک خانه سنتی(1)
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
فضای آرامش بخش یک خانه سنتی(1)
1. آرامش و راحتی و جوانی دوباره:
[attachment=605]
به گفته Robert young ،سردبیر و طراح داخلی مجله خانه سنتی، مردم امروزه بیشتر روی مراقبت از خودشان تمرکز کرده‌اند، چه از نظر فیزیکی و چه از نظر روحی و معنوی. آنها به دور دنیا سفر می‌کنند برای شناخت فرهنگ‌های بومی مناطق دیگر، به آب معدنی‌ها و به جاهای دیگر که از هر نظر آرامش بگیرند. به این منظور ما می‌خواهیم فضایی را ایجاد کنیم که آنها روزانه در منزلشان به رهایی، آرامش و تازگی دست یابند.
2. تیم پروژه:
تیم پروژه کانون اصلی از این فضای آرامش بخش را در حمام اصلی، منطقه پوشیدن لباس و اتاق خواب قرار داده‌اند.
3. پلان اصلی:
[attachment=606]
اساس کار در این فضا بر پایه توازن و تقارن می‌باشد، زیرا تقارن خود باعث ایجاد آرامش در فضا می‌شود. این تقارن و توازن در دیوارها و عناصر موجود در فضا مشخص می‌باشد.
4. حمام:
[attachment=607]
با ورود از بیرون که بالکن می باشد و یک وان و جکوزی بزرگ در آن قرار گرفته برای استراحت در هوای باز و آبکه در تصویر اول هم دیده می شود، به حمام اصلی خواهید رسید. حمام شامل یک وان بزرگ که در قسمت راست تصویر خارج از دید می‌باشد، و دستشویی و فضایی برای قراردادن وسایل می‌باشد، همین موارد در قسمت مقابل به صورت قرینه دیده می‌شود.
5. دارای سطوح هموار و زیبا:
[attachment=608]
پوشش صفحه زیر سینک سخت و بتنی می‌باشد که دیوار پشت آن هم برای هماهنگی با صفحه به همان جنس می‌باشد.
6. سینکی چشم گیر:
[attachment=609]
دستشویی و شیرآلات متصل به دیوار از یک مجموعه به نام Ann Sacks می‌باشد که در نوع خود منحصر به فرد و زیبا می باشد.
7. یک آشپزخانه کوچک:
[attachment=610]
یخچالهای کشویی از اسنکها و آشامیدنی ها محافظت می‌کنند. بر روی صفح کابینت دستگاه اسپرسو و دیگر مایحتاج یک اتاق خواب قرار گرفته است.
8. سینک شکلاتی:
[attachment=611]
در قسمت دیگر این آشپزخانه کوچک سینکی به رنگ شکلاتی قرار گرفته است که به حالت آهن زنگ زده می باشد اما در نوع خود منحصر به فرد و جالب است. کاشی کاری از نوع چرمی می‌باشد که این هم یک بافت استثنایی ایجاد کرده است و رنگ آن با قسمت‌های دیگر این فضا بسیار هماهنگ و شیک می‌باشد.
9. درهای کابینت:
[attachment=612]
درهای کابینت این آشپزخانه کوچک به جنس حصیری می باشد که با قاب فلفلی رنگ زیبای خود بسیار زیباست و دستگیره‌های برنزی آن را بیشتر زیبا و شکیل کرده است.
10. یخچالهای کشویی:
[attachment=613]
نیازی به رفتن به قسمت‌های دیگر منزل برای برداشتن یک آبمیوه خنک و یا یک خامه با طعم قهوه نیست. این یخچال‌های کوچک با پوشش چوبی خود هنگام بسته بودن در آشپزخانه چوبی کوچک و زیبای این اتاق خواب ناپدید می‌شود.
11. وانی در نقطه کانونی:
[attachment=614]
این وان مسی چکش خورده به فضای حمام عظمت و شکوه شاهانه داده است و با قرار گرفتن در نقطه کانونی و زیر یک پنجره شیشه ای مات به زیبایی فضا افزوده است. دو تلویزیون که در مقابل هم قرار دارند این امکان را می‌دهد که در هر نقطه از وان یا اتاق که باشید می‌توانید از آن استفاده کنید.
خوب بود
مرسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسی