ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: پردیس سینمایی و تلویزیونی TV Azteca
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
این پروژه پاسخی است به طرح پیشنهادی که نیاز های یک شبکه تلویزیونی برای فیلم برداری را در یک محل گرداوری می کند.در گذشته برای این کار تعدادی لوکیشن اجاره می شد که هزینه های تدارکات ، حمل ونقل زیادی را تحمیل می کرد.



[تصویر:  10584_634930943503660000_l.jpg]
اختصاصی معماری نیوز: پردیس TV Azteca که ساخت آن به تازگی به انجام رسیده است، برنامه ای پیچیده از مجموعه های ساخت برنامه های تلوزیونی و هنرهای نمایشی را به بازی هوشمندانه ای از فضاهای باز و بسته تبدیل کرده است.

این پروژه پاسخی است به طرح پیشنهادی که نیاز های یک شبکه تلویزیونی برای فیلم برداری را در یک محل گرداوری می کند.در گذشته برای این کار تعدادی لوکیشن اجاره می شد که هزینه های تدارکات ، حمل ونقل زیادی را تحمیل می کرد.

ما فضایی را که در ابتدا هیچ هدف مشخصی را دنبال نمی کرد متراکم کردیم.این محل در پشت چند مجموعه موجود قرار داشت ، یک میدان عمومی برای خدمات رسانی به بازیگران و دیگر کارمندان بازسازی شد.به علت طرح غیر معمول مجموعه های اطراف ، پوششی ایجاد شد که تناسبات عناصر یاد شده را دگرگون کند که تجربه ای جدید در پویایی ، سازه و آکوستیک است.

[تصویر:  memarinews%20maciasmartine%2001.jpg]

معماران at103 به ادغام فضاهایی عمومی و خصوصی علاقمند هستند به طوریکه از طریق هدایت فعالیت های عادی به جهتی که تجربه ها،احساسات و اتمسفر جدید در آن ایجاد شود.کاربری های متفاوت از آن چه معمول است تجربه کنند.

این پروژه نتیجه گسترس دیاگرام ارتباطاتی بین برنامه های داخلی و خارجی است:7 مجموعه ،فضای پشت صحنه،محل گریم ،اطاقک ها ،صدا ،تصویر ،برنامه ریزی ،محل نشیمن ،کافی شاپ ،اطاق استراحت،کلاس ها،فضای VIP بالابرهای پارکینگ،تراس ها ،کافه تریا،حیاط ،باغ ها و سکوی فرود هلی کوپتر.

در بیرون مصالح سفالی سیاه را برگزیدیم که مجموعه را وحدت بخشد و ارتباط بین فضای ها را از طریق لوورها و الحاقات دقیق خطوطی از نورهای LED که گزارش لحظه به لحظه آن چه در بیرون و درون مجموعه رخ می دهد را ارائه می کند.از فضای بام ها نیز می توان برای فیلم برداری،رویدادهای خاص و فضایی برای گردهم آیی استفاده کرد.

[تصویر:  memarinews%20maciasmartine%2002.jpg]

معماران: at103
محل احداث بنا: Xico, Mexico
تیم طراحی:Hanni Paz, Sara Ellenberger, Edward O’Donnell, Eugenio Lara ,Aida Hurtado Sofía Martínez, Maxime Hurdequint,Travis Hope
مساحت: 11,870 متر مربع
سال: 2012
عکاسان: Enrique Macias Martinez
ساخت بنا:2012
مهندس سازه: Javier Ribe
تاسیات مکانیکی و برق: AKF
نورپردازی: Luis Lozoya
ماکت ها: at 103 (Roberto Rodríguez, Aarón Rivera)

[تصویر:  memarinews%20maciasmartine%2003.jpg]
[تصویر:  memarinews%20maciasmartine%2004.jpg]
[تصویر:  memarinews%20maciasmartine%2005.jpg]



منبع: سایت خبری معماری نیوز - ترجمه: هدیه قائم