ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: بزرگترین اشتباهات در دکوراسیون
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
هفت صبح: شايد تصور كنيد كه داشتن چيدمان درست و اصولي در خانه كار آساني نيست و بايد براي رسيدن به نظم و قاعده‌اي خاص در خانه از كمك دكوراتورها استفاده كرد.

البته بهره‌گيري از نظرات كارشناسان دكوراسيون به شما بسيار كمك مي‌كند اما بسياري از خانم‌هاي خانه‌دار در چيدمان خانه تنوع‌طلبند و هر از چندگاهي دكوراسيون خانه را تغيير مي‌دهند. به همين دليل آشنايي با قواعد دکوراسیون و پرهيز از اشتباهات واضح در دكور كردن خانه به شما در داشتن خانه‌اي دوست داشتني و زيبا كمك مي‌كند. در اين مطلب برخي از اشتباهاتي كه ممكن است در زمان چيدمان خانه مرتكب آنها شويد را مرور مي‌كنيم.

[تصویر:  134985_601.jpg]
برتري دادن سبك به آسايش

اولين نكته‌اي كه در دكور كردن خانه بايد به آن توجه كنيد اين است كه وسايل خانه شما از هر جنس و مدلي كه باشند بايد راحتي و آسايش شما را فراهم كنند.



بنابراين بهتر است به جای خریدن وسایل


ارزان قيمت، به خصوص در مورد مبلمان، مبلي كم تعداد اما با كيفيت تهيه كنيد. به دنبال تعداد کم ولی با کیفیت باشید. انتخاب وسايل راحت و در عين حال زيبا و چشم‌نواز، آسايش را براي شما به همراه مي‌آورد.


رعايت نكردن تناسب

در زمان تهيه وسايل خانه، به اندازه و شكل اتاق بايد توجه داشته باشيد. قرار دادن مبل‌هاي سنگين و بزرگ براي اتاق‌ها و محيط‌هاي كوچك، فضا را قديمي‌ و سنگين نشان مي‌دهد. اين قانون را بايد در مورد وسايل ديگر نيز در نظر داشته باشيد.

[تصویر:  134987_167.jpg]



دكوراسيون پرتعداد
[/b]

يكي از دلايل خسته‌كننده بودن فضاي خانه،‌ شلوغي و پرتعداد بودن عناصر دكوراسيوني است. تعدد رنگ‌ها و طرح‌ها محيط خانه را شلوغ و نامرتب نشان مي‌دهد.

بنابراين بهتر است، ‌رنگ‌ها را به دو مورد خلاصه كنيد. البته مي‌توانيد از يك رنگ خنثي ديگر در كنار اين دو استفاده كنيد.

اين مسئله را در مورد طرح‌ها نيز بايد رعايت كنيد. براي اين منظور مي‌توانيد از دوطرح ساده يا يك طرح ساده و يك طرح شلوغ استفاده كنيد.

استفاده بيش از اندازه از وسايل دكوري و تابلوها و مجسمه‌ها را نيز فراموش كنيد. براي تزئين فضاهاي خالي،‌وسعت و ظرفيت آنها را در نظر داشته باشيد.

[تصویر:  134989_212.jpg]



دکوراسیون کم رمق
[/b]

همانطور كه شلوغ بودن خانه نظم و زيبايي آن را از بين مي‌برد،‌ خلوت بودن آن نيز از جذابيت خانه مي‌كاهد. اگر خانه خلوتي داريد، استفاده مناسب از گل‌ها و گياهان طبيعي، قاب عكس‌ها،‌كوسن‌ها و قاب عكس‌هاي هنري و خانوادگي پيشنهاد مناسبي است.

استفاده از يك آينه براي ورودي خانه نيز جلوه‌اي تازه به خانه شما مي‌دهد.


تركيبات نابه‌جا

دكوراسيون خانه‌ها به طور معمول يا مدرن هستند،‌ يا كلاسيك و يا سنتي كه هر يك مي‌تواند با توجه به سليقه صاحب خانه در نوع خود زيبا و جذاب باشد اما تركيب اين سبك‌ها، كار نادرستي است و هماهنگي و تناسب را در خانه به كلي از بين مي‌برد.

[تصویر:  134986_146.jpg]
البته در برخي موارد شما مي‌توانيد از عناصر چند سبك در كنار هم استفاده كنيد. به شرط اينكه چيدمان آنها طوري باشد كه در خانه هماهنگي ايجاد كند.

دقت و سليقه شما مي‌تواند اجزاي دكوراسيوني سبك‌هاي مختلف را در كنار هم به شيوه متعادلي جانمايي كند.