ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: تغییر دکور با نورپردازی!
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
برترین ها: خیلی از افراد در دکوراسیون منزلشان آخرین اولویت را برای نور و نورپردازی قائل هستند و بعضا اصلا به آن توجهی ندارند. در این مطلب چند ایده ساده و جالب را به شما معرفی می کنیم تا به قدرت نور و نورپردازی در زیباترشدن خانه تان پی ببرید.

استفاده از سایه رنگ

[تصویر:  141996_806.jpg]
لوسترهای فانتزی را می توان با سایه رنگ های شیشه ای یا پارچه ای پوشاند تا نما و رنگ زیبایی به فضای اتاق ببخشد. این سایه رنگ ها، نور بیشتری نیز منعکس می کنند. می توانید لامپ را رو به پایین بپوشانید. در ضمن، می توانید این سایه رنگ ها را بعد از مدتی تغییر دهید و با نمونه جدید جایگزین کنید.


استفاده از چند لوستر

[تصویر:  141997_940.jpg]
به جای استفاده از یک لوستر بزرگ بالای میز ناهارخوری خود از چند لوستر کوچک در کنار هم با فاصله های مشخص استفاده کنید. در آشپزخانه نیز می توانید بالای کانتر، لامپ های آویزان که طراحی هنری دارند، نصب کنید تا علاوه بر افزودن به نور فضا، باعث زیباتر شدن آن نیز بشود.



لوازم برقی چندمنظوره


[تصویر:  141999_919.jpg]
یک ایده بسیار جالب برای طراحی لوستر آشپزخانه، استفاده از لیوان های پایه دار است. با کمک لوستر چند شاخه و طبقه دار می توانید گیلاس ها را روی لبه های آن بگذارید. ظاهر، بازتاب ها و ساختار نور به لیوان هایی بستگی دارند که سر و ته رو به پایین آویزان شده اند. لیوان های کریستالی، لوستر کریستالی نیز برای شما می سازند. جذابیت این طراحی در این است که می توانید لیوان های پایه دار خود را استفاده و دوباره سرجایشان روی لوستر بازگردانید. این گونه لوسترها را می توان با 16، 40 یا حتی 76 لیوان پایه دار تزئین کرد.


هنرهای دست شما

[تصویر:  142000_922.jpg]
می توانید خانه خود را با محصولاتی که با دست خود ساخته اید، نورپردازی کنید. چراغ های دست ساز شما می تواند از قوری یا کوهی از کتاب های قدیمی تهیه شده باشد. می توانید لوسترهای آویزان یا آباژوری با سیم سی متری روی پایه آکریلیک درست کنید. حتی می توانید با قرار دادن فلورسنت های کوچک داخل شیشه های مربا نیز منبع نور زیبایی همچون کرم های شب تاب بسازید و آن را از دیوار آشپزخانه بیاویزید. می توانید روی بادکنک پارچه های توری زیبا بچسبانید و پس از خشک شدن و شکل گرفتن، بادکنک را بترکانید و یک لوستر توپی شکل زیبا تهیه کنید. ایده های زیبای بسیاری برای ساخت لوستر و آباژور وجود دارند که می توانید با دستان هنرمند خود به آنها شکل واقعیت ببخشید.



کمی تفریح

[تصویر:  142001_934.jpg]
در عکسی که مشاهده می کنید، یک طراح دکوراسیون با ذوق، برای راهروی بین اتاق های یک خانه از چند لوستر توپی شکل یکسان در ارتفاعات و فاصله های مختلف استفاده کرده است. این نوع نورپردازی علاوه بر ایجاد نور زیاد، نمایی از منظومه خورشیدی را نیز به بیننده القا می کند و لوسترها همچون سیارات موجود در کهکشان هستند. برای داشتن زیبایی و نور در کنار هم خوب است طرح ها و شکل ها را با هم ترکیب کنید.
این لوسترها را می توانید از همه فروشگاه های لوستر فروشی تهیه کنید. حتی می توانید از لوسترهای استوانه ای شکل مدرن در اندازه های مختلف نیز برای این منظور استفاده کنید.



استفاده از تنظیم کننده های نور


[تصویر:  142002_780.jpg]
برای ایجاد تغییر سریع در نورپردازی خانه خود می توانید کلیدهای برق را با تنظم کننده های نور عوض کنید. با استفاده از این سیستم در اتاق نشیمن و پذیرایی می توانید نور را به اندازه دلخواه تنظیم کنید و از فضای ایجاد شده لذت ببرید. نصب این کلیدها بسیار آسان است و مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

[تصویر:  142003_705.jpg]

نورهای طبیعی

[تصویر:  142004_658.jpg]
برای داشتن فضای رمانتیک و شاعرانه می توانید نورهای خانه را کم و از نور زیبای شمع استفاده کنید. اگر قصد نوسازی آپارتمان خود را دارید، می توانید در دیوار پذیرایی خود پایه های فلزی برای نگهداشتن شمع کار کنید. در مهمانی های شام، با روشن کردن این شمع ها زیبایی خیره کننده ای به فضا می بخشید. سوسوی نور شمع در اتاق، فضای رمانتیکی به آن می بخشد.


استفاده از لامپ های ال ای دی

[تصویر:  142006_469.jpg]
لامپ های LED به شما کمک می کنند تا با نورهای رنگی، خانه خود را تزئین کنید. زیباترین استفاده از این لامپ ها زیر کانتر جزیره ای آشپزخانه و کابینت هاست. می توانید از LEDهایی که فقط یک رنگ دارند یا آنهایی که رنگشان در فواصل زمانی مختلف، تغییر می کند استفاده کنید. بهتر است از انواعی استفاده کنید که عمر طولانی تری دارند. از ال ای دی حتی می توان در زیر کاناپه، تخت خواب یا سینک شیشه ای نیز استفاده کرد. استفاده از نوارهای نوری ال ای دی هزینه کمی نیز دارد. از آنجا که این لامپ ها کوچک هستند، می توانید آنها را به راحتی در هر گوشه ای که تمایل دارید، نصب کنید. این لامپ ها، پویایی خاصی به فضا می بخشند. حتی می توانید از آنها برای فضای بیرون از خانه، جلوی در، باغچه و ... نیز استفاده کنید.



متفاوت فکر کنید


[تصویر:  142008_847.jpg]
به جای استفاده از آباژور روی پاتختی، لامپ های معلق از تیرک، زنجیر یا سیم را از سقف آویزان کنید. این کار نه تنها به باز شدن فضا کمک می کند بلکه نمای فوق العاده زیبایی نیز به اتاق خواب شما می بخشد. اجازه دهید این لامپ ها تا لبه تخت شما آویزان باشند یا می توانید آنها را بالاتر آویزان کنید تا گل های زیبای کاغذ دیواری اتاقتان به خوبی دیده شوند. به هر اندازه ای که تصور می کنید زیباتر است می توانید این لامپ ها معلق را از سقف آویزان کنید.
ای بد نبود!