ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: تبدیل زیرزمین به اتاق های کاربردی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
برترین ها: گاهی می توان از زیرزمین های خالی و بلااستفاده و گاها فراموش شده، استفاده های رویایی داشت.
زیرزمین در بیشتر خانه های ما حکم انباری دارند. اما از این اتاق های تاریک غبار گرفته می توان استفاده های بهتری نیز داشت. کافیست کمی به زیرزمین نظر کنید؛ کارتن های قدیمی و جعبه وسایل بلااستفاده را دور بریزید، پنجره های خاک گرفته را باز کنید و هویت جدیدی برای آن متصور شوید.

[تصویر:  144118_931.jpg]
البته پیش از هر اقدامی باید به سه نکته توجه داشته باشید: اینکه چه می خواهید؟ چه نیاز دارید و بودجه شما چقدر است؟

در این مطلب، چهار ایده جالب برای تغییر کاربری زیرزمین را نام برده ایم تا بتوانید از آن به بهترین و مفیدترین روش استفاده کنید.

1. اتاق بازی و سرگرمی

بیشتر خانواده ها دوست دارند در خانه خود اتاقی خانوادگی برای دور هم جمع شدن ها و سرگرمی های دسته جمعی داشته باشند. بنابراین، می توانید زیرزمین خانه خود را به اتاق بازی و سرگرمی برای اعضای خانواده تبدیل کنید. برای این منظور می توانید از میز فوتبال دستی، میز بیلیارد کوچک، دارت یا حتی کنسول های بازی های ویدئویی استفاده کنید. یا شاید بتوانید با کمی هزینه بیشتر و خرید پروژکتور، اتاق را به یک سینمای خصوصی تبدیل کنید.

اینکه چه چیزی را برای تبدیل زیرزمین به اتاق بازی و سرگرمی در نظر گرفته اید، کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و تنها چیزی که این وسط بسیار مهم است، مساله صداست. هنگامی که مشغول کار یا مطالعه در اتاق خود در بالا هستید، سروصدای افرادی که در زیرزمین مشغول تفریح و بازی هستند می تواند کمی آزار دهنده باشد.

به همین دلیل، شاید بهتر باشد این فضا را عایق صدا کنید. برای این کار، مواد و ابزار متنوعی وجود دارد. نوع عایق بندی کاملا به تقاضای شما و اینکه کجا می خواهید از آن استفاده کنید، بستگی دارد.

2. اتاق کار

از اینکه از میز ناهارخوری یا میز آشپزخانه به عنوان میز کار خود استفاده می کنید، خسته شده اید؟ گر خانه ای دارید که زیرزمین دارد، می توانید از این فضای آرام و ساکت به عنوان دفتر کار خود در خانه استفاده کنید.

هنگامی که تصمیم گرفتید زیرزمین را به اتاق کار تبدیل کنید، باید این نکته را در ذهن داشته باشید که این اتاق فقط برای یک نفر نیست. به طور مثال، استفاده از میز کنفرانس یا استفاده از دیوارک های کوچکی که فضای میزها را از هم جدا می کند، می تواند زیرزمین خانه شما را به یک شرکت کوچک تبدیل کنند.

اگر تصور می کنید که زیرزمین خانه شما تاریک است و چندان برای دفتر کار مناسب نیست، بهتر است تجدید نظر کنید. زیرا می توانید با ساخت پنجره برای آن یا حتی با استفاده از نورپردازی مناسب، آن را به محیطی روشن تبدیل کنید.

[تصویر:  144123_161.jpg]

[b]
3.محل بازی کودکان


بیشتر خانواده ها همیشه به دنبال محیطی امن و بدون خطر برای فرزندان خود هستند که بتوانند زمان خود را با دوستانشان سپری کنند. اگر شما هم جزو این خانواده ها هستید، چرا زیرزمین خود را به پناهگاهی برای کودکان خود تبدیل نمی کنید؟

برای تبدیل زیرزمین به اتاق بازی کودکان باید یک نکته را در ذهن داشته باشید: پریزهای برق متعدد. این روزها، کامپیوتر، پخش کننده بلو-ری و دی.وی.دی و کنسول های بازی ویدئویی نقش مهمی در سرگرمی کودکان ایفا می کنند. همه این وسایل برقی هستند و به پریز نیاز دارند.

برای این منظور می توانید از یک کارشناس برق کمک بگیرید تا چند پریز برق در زیرزمین شما تعبیه کند. با این کار، کودک شما می تواند به راحتی در کنار دوستان خود به تماشای کارتون های جدید بنشیند یا از هیجان بازی های کامپیوتری لذت ببرد.

4. سوئیت کوچک

اگر فرد سالخورده ای در خانه خود دارید یا می خواهید برای مهمان هایتان اتاق مناسبی داشته باشید، می توانید به زیرزمین فکر کنید.

برای شروع بهتر است ابتدا برای آن یک دستشویی و حمام کوچک با امکانات کامل در نظر بگیرید. اما فراموش نکنید که اینجا هنوز زیرزمین است و اگر نمی خواهید یکی از اتاق های خانه شما همچون زیرزمین باشد، باید تغییرات اساسی در آن به وجود بیاورید. آن را به زیبایی رنگ آمیزی کنید و امکانات کاملی در آن قرار دهید. هر چه که بودجه شما اجازه می دهد خرج کنید تا از زیرزمین تاریک و بی روح، یک سوئیت شیک و زیبا بسازید.