ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: عدم رويكرد يكپارچه در نوسازي بافت فرسوده
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
عدم رويكرد يكپارچه در نوسازي بافت فرسوده




علیرضا جعفری با بیان این مطلب گفت: مسئله مسکن و فرسودگی، یک مسئله استراتژیک است و ضروری است رویکرد دستگاه های متولی امر نوسازی برای مواجهه با این مسئله مشخص شود. وی با تأکید بر ضرورت دستیابی به مدیریت یکپارچه شهری، تصریح کرد: دامنه تهدیدات در بافت های فرسوده و ناپایدار شهری هر روز گسترده تر و جدی تر از قبل می شود و به همین منظور باید فکری جدی در این خصوص صورت گیرد .
جعفری خاطرنشان کرد: حدود 30 دستگاه متولی نوسازی هستند که مسئولیت خدمات رسانی به حوزه بافت های فرسوده و ناپایدار شهری را بر عهده دارند و چنانچه در بین این دستگاه ها موازی کاری صورت گیرد، همه زحمات و تلاش های انجام شده بی نتیجه خواهد ماند.
جعفری تولید مسکن را با مسئله ساماندهی و ایمنی مسکن متفاوت دانست و گفت : لازم است مسکن های موجود در بافت های شهری از کیفیت مطلوب زندگی در نگاه توسعه یافتگی برخوردار باشند و ایمنی، نگهداشت و ارتقای سطح کیفیت مسکن از جمله وظایف مهم دستگاه های متولی امر نوسازی است.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به رایگان شدن عوارض صدور پروانه و ارائه تراکم تشویقی به عنوان مهمترین علت های رشد نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور تصریح کرد: چنانچه تسهیلات تشویقی برای نوسازی بافت های فرسوده در سطح کشور عمومی شود، قطعاً روند نوسازی در کلانشهرها نیز تغییر خواهد کرد.




http://shasa.ir/newsdetail-152018-fa.html