ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: تدابیر وزارت‌ علوم برای برگزاری امتحانات در ایام انتخابات
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در گفت‌گو با معاونان وزارت علوم مطرح شد:

تدابیر وزارت‌ علوم برای برگزاری امتحانات در ایام انتخابات


[تصویر:  3]

معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص احتمال تغییر تقویم آموزشی دانشگاه‌ها به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه، گفت: از دانشگاه‌ها خواسته‌ شده است تا در ایام انتخابات تدابیر لازم را اتخاذ کنند.


حسین نادری‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،[/b] با بیان اینکه تاریخ خاصی برای برگزاری امتحانات به دلیل تقارن زمانی با انتخابات مشخص نشده است، اظهار کرد: در انتخابات دوره قبلی دانشجویان گله داشتند که به دلیل درگیری در تبلیغات انتخابات و برگزاری امتحانات در آن ایام، نمراتشان با افت روبرو بود، بنابراین فقط از دانشگاه‌ها خواسته شده است تا تدابیر خاص را رعایت کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه امید است دانشگاه‌ها این نکات را رعایت کنند، اظهار کرد: امیدوارم که دانشگاه‌ها در هفته برگزاری انتخابات شرایطی را فراهم کنند تا امتحانات یا قبل از برگزاری انتخابات برگزار شود که البته باید تعداد جلسات و کیفیت را حفظ کنند و یا پس از برگزاری انتخابات امتحانات برگزار شود تا دانشجویان بتوانند با فراغ بال، امتحانات خوبی داشته باشند و از سوی دیگر به طور پرشور در انتخابات شرکت کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم: تغییر برنامه امتحانی در اختیار دانشگاه‌هاست

همچنین خواجه سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با اشاره به تقارن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها، گفت: تغییر برنامه امتحانی در اختیار خود دانشگاه‌هاست.

وی با بیان این مطلب به ایسنا، اظهار کرد: دانشگاه‌ها این اختیار را دارند تا مطابق با شرایط دانشجویان تغییراتی را در برنامه امتحانات پایان ترم اعمال کنند.

وی گفت: مسوولان دانشگاه‌ها می‌توانند بررسی کنند در صورتی که تقارن این دو موضوع با یکدیگر مشکلی را برای دانشجویان به وجود می‌آورد و موجب می‌شود درس‌هایشان را به خوبی مطالعه نکنند، این تغییر را به وجود آورند.

معاون فرهنگی وزارت علوم همچنین با بیان اینکه برخی دانشگاه‌ها تقویم آموزشی خود را متناسب با زمان برگزاری انتخابات تعیین کرده‌اند، تصریح کرد: برخی دانشگاه‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند تا برنامه آموزشی‌شان قبل از شروع انتخابات تمام شود. دانشگاه‌های دیگر هم می‌توانند چند روز قبل و بعد از انتخابات از برگزاری امتحان خودداری کنند تا دانشجویان تحت فشار قرار نگیرند.